torsdag 30 april 2009

Slumpen?

I Budapest är det fler som pratar om en tjej från Sverige som tränat för Z för länge sedan. Har trott att det bara varit min lärare här hemma som hittat honom. När jag kommer hem kommer jag inte riktigt ihåg namnet de sagt, men som av en händelse så hittar jag henne via en väns vän :) Som också har en blogg men som tränar en annan form än jag, http://annayoga.wordpress.com/
Häpp! Är inte tillvaron märklig? Som av en händelse hittar jag alltså Maria Boox, som har ett ställe i Stockholm, Yogashala, http://www.ashtangayogashala.nu/ Vet att många kommit från Ashtangayogan till Shadowyogan. Men här är det en person som gått åt andra hållet - till Ashtangan eller kanske tillbaka, vad vet jag? Spännande! Vi behöver alla hitta rätt stil och rätt lärare för oss. Är övertygad om att alla vägar har samma mål, det ser bara olika ut hur vi tar oss dit. Som av en händelse får vi svar på våra frågor!

Ha en härlig Valborg och fira med eldar och fyrverkerier! Kinesernas gåva till mänskligheten :)

3 kommentarer:

  1. Hej
    Ja, festligt att min vän är din vän, fick veta det igår när jag lunchade med A. Hon berättade att när hon började yoga var det shadowyoga - då var jag ju tvungen att fråga om hon sett en blogg som heter en aning om yoga och skriver om just shadowyoga. Festligt! Visste inte att Maria gjort shadowyoga,det måste varit under hennes Iyengaryogatid, hon studerade ped Iyengar ett år i Puna. Tror att Maria är certifierad i Iyengaryoga. Har du möjlighet att få yoga för henne så gör det!
    Trevlig valborg.
    Anna

    SvaraRadera
  2. Kanske var det så att Zhander inte hade döpt sin stil till Shadow då. Han har ju också varit elev till Iyengar i 20 år så det är klart en hel del kan man härleda bakåt. ja det vore onekligen spännande att yoga för henne någon gån!

    Ja festligt, det är verkligen vad det är! Ha en skön Valborg!

    SvaraRadera
  3. Världen är liten. Och yogavärlden är ännu mindre :)

    Håll tummarna för mig i morgon!

    kram
    a

    SvaraRadera