tisdag 14 april 2009

Still want to...

Duvorna kastar sig med dödsförakt ned mot trottoaren och i sista stund undviker de mig. Jag har svårt för fåglar på nära håll. På långt håll - fantastiska. Kan onekligen vara så med yogan i vissa lägen också ;) Dagens pass känns bra, jag vet inte hur många framåtböjar, paschimottanasana, jag gör dessa varvas hela tiden med soluppgången, purvottanasana. Båda de här har varit jättejobbiga och framkallat många känslor. Just nu funkar de fint. Z böjer mina ben hit och dit och det rumlar inombords trots att det bara finns lite ingefära, vatten, citron och honung där...
Alla går till ett nytt kafé idag och det är mycket billigare, godare och till och med personalen är mycket trevligare. G från Polen är en riktig skämtare, berättar om hans fråga till Z förra året, när ingen vågade fråga något. (Z kan verkligen ha den effekten på människor, man får ta sats för att ställa sina frågor. AG var helt enorm med det förra året i Frankrike, hon bara kastade sig ut när jag satt och tryckte med mina tankar.) G hade frågat honom vad man gjorde när man hade hemorrhoider!! han sa att han aldrig hade fått så många vänner som då :) Folk kom med krämer och gav goda råd! Någon frågar J från Ungern vad som fick honom att börja yoga. Han är 45 år, han sa "I still want to fuck when I am 100 years old". Detta fick alla verkligen slappna av, det är en schysst mix av människor. En hel del som inte tar sig själva på för stort allvar.
Kommer hem och rumlandet i magen är värre, jag kräks (igen!!) och magen är inte snäll. Inget bad för mig idag. Men som J sa, I still want to... when I get old!

5 kommentarer:

  1. Åh, kräkas..mitt värsta. Hur känner du dig? Skönt att du är i gott sällskap. Underbart med människor som kan skratta med sig själva! Tänk vilken grej, att du får helt nya vänner och bekanta världen över, tack vare yogan.

    Ligga mer -
    Det står ju på listan! Lägger genast
    till "tills jag blir 100"!

    kram
    a

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara kommentarer, det är väl så det blir när man har upplevt mycket i livet, vi tar mycket för givet, tror jag.
    (:

    SvaraRadera
  3. Hihihihihiii vilka härliga människor! Turh däh

    Hoppas magen din lugnar ned sig snart

    PUSS!

    Lovisa

    SvaraRadera
  4. Tänkte bara berätta att "En aning om yoga" nu har 6 followers via min FB! Tack för att du låter oss följa din resa!

    Beställde 3 böcker igår. Alla av Iyengar - en som hette "Iyengar yoga for beginners", det låter ju perfekt för mig! Tänkte på dig i morse när jag yogade och var på väg att lalla mig igenom uppvärmningen..Det slutade med att det blev bara uppvärmning - i 40 minuter! Jag känner mig stark som en oxe och smidig som en katt :)

    många långa kramar
    a

    SvaraRadera
  5. Áh det lutar fantastiskt! Du har ju hittat nágot dár!
    Det ár sá roligt med sá mánga lásare, inspirerande med kommentarer.

    Kram!

    SvaraRadera