fredag 17 april 2009

Hur rik ár du?

Nágra morgnar har jag passerat en hemlős kille sovandes pá trottoaren. Han ser sá ung ut! Varfőr ligger han hár? Han sover pá rygg rakt pá trottoaren, hans ena arm ligger utstráckt och bredvid den en fimp. Mánga hemlősa "báddar in" sig i portgángar med wellpapp och madrasser. Han har ingenting under sig. Ligger rakt pá trottoaren. Han har halvlánga byxor, de bara benen főrsvinner ner i ett par slitna kángor. Gatan dár han ligger har ljusgrőna trád och hus som ár bedárande utsirade. Det enda som inte stámmer ár han. Hjártat snőrps át. Jag tassar főrbi honom, knasigt, kánns som jag inte vill stőra honom. Vácker sá mycket inom mig. Vi alla som har sá mycket lát oss komma ihág det nár vi tycker att vi har det motigt. Och visst har vi det ibland, men det finns verkligen grader i helvetet :) Jag har sá mycket, nár jag tánker pá hur vi klagar őver att det gőr ont nár vi tránar ibland, kánns det crazy inom mig. Jag ár rik!

1 kommentar:

  1. Hur rik är jag?
    Rik som ett troll. Rik på allt. Frisk och lycklig. Friska och lyckliga barn. Älskar och älskad. J och kärlek - kär lek.

    Ändå har jag gjorta det förbjudna och skickat en önskning om galet mycket pengar. Men - när de kommer, tänker jag vara lika galet generös som rik. Fasiken vad det ska bli härligt! :)

    ÅH, har inte tre veckor gått snart? Jag behöver höra ditt skratt!!

    kram
    a

    SvaraRadera