söndag 5 april 2009

Budapest calling

Sitter på Arlanda och hör en pappa säga till sin dotter som kanske är 13-14 år, vi måste skicka dig till BUP (barn- och ungdomspsyk) nu när du har skickat 4.300 sms. Fyratusentrehundra! Vad är det för fel på mänsklig kontakt??
Konstig energi på flygplatser, alla är på väg, sitter och undrar om jag tagit fel jacka trots allt. Mellanlandar i Frankfurt och går i 30 minuter för att komma till den gate där flyget till Budapest går. Känns som en powerwalk. Konstigt att resa ensam men när jag landar i Budapest är Elaine från Skottland redan utanför sin terminal. Tåget tar oss in till ett ganska soligt, varmt och dammigt Budapest. Folk rör sig sakta och ler och känns vänliga. Lägenheten vi hyrt är lika underbar som på bilderna! Wow säger jag bara, här kommer vi båda att ha space till att yoga och tänka. Allt är fräscht och nyrenoverat. Imorgon börjar kursen. Och äventyret!

4 kommentarer:

  1. ÅH! Skönt att du är framme! Ringde och pratade med A i kväll, önskade honom lycka med allt i morgon. Han låter cool. Allt kommer att gå bra.

    Tänker på dig och din resa, önskar att jag hade modet att göra något liknande, tillsammans med dig förstås! Som sagt - vår tid kommer :)

    Skriv!

    kramar och lyckliga tankar
    a

    SvaraRadera
  2. Åh det låter ju helt fantastiskt! Precis som det ska vara. Njut av DIN tid nu :)

    Pussar & kramar eLL

    SvaraRadera
  3. Det ska bli så coolt att få läsa hur det går på yogan och vad den mystiske mannen ger dig för direktiv

    SvaraRadera
  4. Åh va härligt med kommentarer, jag ska försöka skriva varje dag. Bara jag har tillgång till nätet så lovar jag!

    SvaraRadera