fredag 17 april 2009

Stá inte ut!

Lángt teoripass igen igár morse főljt av lektion. Z uppmanar oss att inte vara som robotar, inte upprepa utan verkligen főlja med i vára kroppar. To repeat it mechanically is like a robot, when you allow yourself to feel that's when the responsabillity comes. Sá snart vi har tagit ansvaret hánder andra saker. Han gár igenom warm up och warm down och det ár em frőjd att se honom rőra sig med energin. Inte likt nágon annan jag sett (ságer i och főr sig inte sá mycket :)) Han fár oss att stanna i tittibhasana i 16 andetag. Tre omgángar! Tror att mina lár ska brinna upp nár jag plőtsligt inser att jag hela tiden jobbar mot mig sjálv. Det handlar inte om att "stá ut" det handlar om att flytta energin, hitta sina nadis och jobba med főtter och underben. Som vanligt i Shadowyogan sá arbetar vi med benen, jordade och med energin flődande (nár det ár som bást). Fár en glimt av frihet i benen nár főtterna hittar rátt och jag bara stár. Inget som syns pá utsidan men som gőr all skillnad i várlden! Z ságer att en av hans sváraste saker ár att főrmá mánniskor att gőra mindre men med stőrre kánsla och nárvaro. Less is more helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar