tisdag 7 april 2009

Jasså

Vaknar kl 05 med lite pirr i magen. E är i första gruppen så hon sticker en stund före mig. Jag flanerar sakta förbi Parlamentet, en helt fantastisk byggnad. Vi bor verkligen mitt i smeten.
Vi kommer in och jag darrar lätt, kan inte hjälpa det. Rullar ut min matta, brukar inte träna på matta men här är det ganska dammigt...Kör igång med min serie. Blir avbruten mitt i av Emma som korrigerar mig och säger att jag inte gör rätt serie. Lite förbluffad kommer jag av mig, jag tränar den som vi tränar den hemma. MEN här kommer en hake som jag kan uppleva det med Shadowyogan, vissa delar är borttagna, hon tycker att jag ska träna exakt efter deras senaste dvd. Den ligger hemma! Plus att vi inte gjort det på lektionerna hemma...jaja, lite förtret känner jag allt. Samlar ihop mig och kommer till min position, lejonet, simhasana. Z sätter sig mitt emot mig och går igenom den. Den känns ok, lite svårt att dra fötterna framåt i utandningen, men lite grann rör de sig nog :) Tungan är ute vid utandningen men även vid uddyiana bandhan. Funkar men ovant. Förväntningarna är äntligen nere på noll. Traskar hemåt och känner mig dammig och hela jag känns som ett stort jasså!

4 kommentarer:

  1. Åh det är väl det här som kan vara baksidan med en flexibel och forskande guru! Men du är där, du är vältränad, du har gjort n ä s t a n den serien, den är ju inte helt annorlunda! Det kommer gå bra. Och vilken fantastisk kraftasana du fått!! Passar perfekt till dig min lejonmamma ♥

    Måste bara säga att du skriver så fint, både plats- och känslobeskrivningarna! Thumbs up!

    Mejl kommer i eftermiddag, nu ska jag slinga håret

    XOXO ♥

    SvaraRadera
  2. Jasså minsann. Sitter på kungsgatan i huvudstaden och väntar på en kund. Fordriver tiden med att läsa din blogg.
    Gurus och deras följeslagare kan vara pyssliga har jag hört.
    Men det är väl problemet med att inte vara uppdaterad som lärare när chefen lägger om kurs då och då. Vi fick ju samma upplevelse i paris när akiko gjorde en annan variant på virastana än på lotus.
    Men trösta dig som en riktig värmlänning
    - i morgon blir det värre.
    Love

    SvaraRadera
  3. Annika!
    Du är så underbar! Ditt JASSÅ? kommer att vara ett JAHA! om några dagar. Allt kommer att visa sig under veckorna som kommer - det är jag säker på. Det är ju hakarna som gör äventyret!

    Du är min guru!

    kram
    a

    SvaraRadera
  4. Big nono, ingens guru, bara förhoppningsvis en inspiratör :)

    Eller hur coolt är det inte med lejonpositionen för en som tycker sig känna lukten av ett vilt lejon stundtals??

    Gurus ja, de får väl ha sina sätt och tankar. Take it och leave it! Kan väl inte sympatisera med exakt allt, men det mesta. Vet att jag är lite väl känslig också. Som E sa till mig idag, get yourself harder skin...

    Ska sluta vara så känslig, det är inte persoligt allt som sägs. Go with the flow! Kram på er!

    SvaraRadera