lördag 2 maj 2009

Vägledning

Skönt när man får svar på frågor man har. Speciellt om det går snabbt. Mailar till Z för att jag har en del frågor kring jathara parivartanasana som är det sista jag gör innan min warm down.
Han svarar på mailen. Snabbt och vänligt! Vägledning när det är som bäst, som jag ser det, att någon tar sig tid att svara och bryr sig. Ger rekommendationer så att jag kan sköta min egen träning här hemma. Plus mina alldeles egna detaljer som jag ska fokusera på. Lite pirrigt är det allt, att träna helt på egen hand och inte gå på gruppträning. Å andra sidan, har gått på lektioner i 8 år, nog vet jag hur jag ska träna! Egentligen. Men svårt att ta ett nytt steg i det hela. Man blir lätt bekväm och van och har sin tillhörlighet i en grupp. Fikat efteråt som känns som belöningen på onsdagmorgnar... mm, dags att gå vidare! Naturligtvis kommer jag att gå på kurser, långa och korta eftersom ALLT finns kvar att lära. Men just nu ska jag lära mig att ta mig igenom det här på egen hand enligt Z och det är som mr Iyengar säger; den egentliga yogan :)

2 kommentarer:

  1. Perfekt att ha en guru bara på ett mails avstånd, lyckliga du! Själv har jag ont från halsen och neråt, efter helgens yoga på Österlen. Visst är det underbart ont med träningsvärk! Känns som om jag väckte kroppen från år av slumrande. Träningen var superbra, där fanns allt som jag saknat - eufori!

    Tack igen för att du peppat mig och gett mig mod att våga.

    kram
    a

    SvaraRadera
  2. Du har det ju inom dig själv vet du!

    SvaraRadera