fredag 3 april 2009

Strong heavy mind

Nervös ut i fingerspetsarna. Hur är det möjligt? Darrar lätt inombords och försöker att vara blank i huvudet inför kursen. Inte göra det svårt för mig själv, inte försöka räkna ut saker i förväg. Till exempel vilken/vilka asanas som blir mina. Tänker hela tiden på de som varit svårast för mig. Förmodligen blir jag tilldelad någon bakåtböj tänker jag i mörkare stunder :( vet att det är något jag behöver och tränar på, men ingen favorit direkt! Eller ännu värre, någon där jag sitter på huk, i goasthana och därifrån göra något. Asch, vet att jag har en viss process jag ska igenom när jag ska göra något jag längtar efter, men som samtidigt är lite skrämmande. Your strong heavy mind is part of your problem som Zhander sa i somras till mig. Som om jag inte visste!

2 kommentarer:

  1. Hej

    Måste skicka det här till dig.
    http://www.youtube.com/watch?v=QdO1vZJgUu0&feature=related

    Light on yoga är en av mina absoluta favorit böcker! Jag har Iyengars dotters bok också.
    Geeta Iyengar. Hur är "Light on Life"?
    Anna

    SvaraRadera
  2. Tack! Den var fin och en bra påminnelse för att jorda mig själv ;)

    Light on yoga har mer karaktären av en uppslagsbok tycker jag och är fantastisk på sitt sätt. Light on life fokuserar på hela livet där yoga är en del. Sedan går han in på det omedvetna, intelligens, det medvetna och förklarar på ett begripligt sätt hur det hela fungerar och hänger ihop. Fantastiskt!

    SvaraRadera