tisdag 28 april 2009

En tanke i taget

Klockan ringer från yttre rymden. Långsamt fattar jag att det är jag som ligger närmast och som ska stänga av. Slut på snooze, detta fördärvliga men ack så ljuvliga system :) Upp, tända ljus och rökelse, trots att det nu är så ljust vill jag ha det så. Kämpar hårt idag, gör mitt allra allra bästa och det ger effekt. Hostar så jag skulle kunna väcka upp döda. Det funkar! Bara fortsätta så. Annars har min vanliga värld trängt sig på, läser om konsumtionsbantning och hör skräckfyllda rapporter om den nya svininfluensan. Kan liksom inte ta det till mig. Vilken märklig värld vi har skapat. Konsumtion och rädsla. Vill ha andra drivkrafter! Tror vi alla måste våga stanna upp, titta inåt lite då och då så vi hittar vår egen drivkraft och våra egna tankar. Man kan faktiskt bara tänka en tanke i taget! Det är upplyftande - för just den tanken kan man bestämma över.

3 kommentarer:

  1. Tänkvärda ord du skriver idag!

    SvaraRadera
  2. just den tanken....... klokt!!! du har helt rätt i det och det är en behaglig insikt.

    SvaraRadera
  3. Eller hur? Men ack så svårt...

    SvaraRadera