onsdag 29 april 2009

Lägre än en sjunken båt

Ligger som i en mörk grop. Svårt att komma upp överhuvud taget. Genast börjar tankar snurra på att jag nog ska hoppa över min träning idag. Bara idag! Nej. Det här det svåra börjar. Jag måste precis som mr I säger verkligen hålla fast vid det jag bestämt. Hur krångligt är det att vara trött? Egentligen. Inte alls. Det är bara en vilseledande idé. Så trots att jag känner mig som lägre än en sjunken båt, som Ulf Lundell så träffande sjunger, så segar jag mig upp. Och jag gör exakt allt jag ska. Och efteråt,tja, jag är ju stel och det är som det är men en liten seger är också seger. Jag gjorde det!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Du är en källa till inspiration! Du peppar mig att bli starkare.

    Jag har haft en underbar dag. Yogaprat och god mat på lunchen.

    kram
    a

    SvaraRadera
  2. Tack! Känner mig inte så stark men jag är det! Precis som du :)

    SvaraRadera