torsdag 5 juni 2014

Envisa jag

Kanske är det tjatigt men jag är glad för all uppmärksamhet jag får i samband  med min bok. Jag var med i en tidning som heter Örebroar'n och som ges ut en gång i veckan här i stan. I det nummer som kom igår var jag med på en sida.
   Dels vill jag självklart att människor ska läsa min bok, dels vill jag att andra kanske får upp ögonen för yogans helande kraft. Och det är det största. Men. MEN. Utan min egen envishet hade inget träningsprogram, ingen yoga i världen tagit mig dit jag är nu. Det är ett faktum som jag faktiskt vill stå upp för lite extra idag. När det är stelt i kroppen efter en brännbollsmatch igår med mitt jobb. Jättekul även om det triggade alla tävlingsdelar i mig direkt. Det här med att springa korta sträckor och sedan stanna snabbt... inte riktigt min grej. Idag var ingen skön dag att kliva upp med min kropp där det gör lite ont på många ställen. Så när jag tar mig upp och till min matta så är det min disciplin och min envishet som tar mig dit. Helt enkelt. Det finns inga genvägar. Någonsin. Och yogan skapar också det i mig, i dig, när man ger det tid och stannar i det envisa. För ibland är det långt till cymbaler och serpentiner i vardagsträningen. Bara att stanna. Do your practice and all is coming. Eller hur var det nu? :)

8 kommentarer:

  1. Åh, nu har jag äntligen beställt din bok! Längtar sååå efter att läsa den, hur spännande som helst!!! Underbart med uppmärksamhet kring boken, det är du så värd!

    Stor varm kram till din onda tävlingstriggade kropp;)
    Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Milla så glad jag blir! Hoppas du gillar det du läser. Man måste inte utöva yoga för att läsa den :) Tar tacksamt emot dina kramar och träningsvärken ger sig ju!

      Radera
  2. Heja dig Annika! Du är SÅ värd det där, och mer därtill.
    Stora hejjakramar kommer här!!

    SvaraRadera
  3. Keep jup! Är glad för din skull min vän. <3
    Stor heja-och-pepp-kram

    SvaraRadera
  4. Roligt med uppmärksamhet och så intressant för alla att läsa. Du är verkligen en förebild, i alla fall för mig! Jag ser fram emot att komma med i en tidning framåt hösten, om min ljustillverkning.
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna för dina rara rader! Kram!

      Radera