måndag 13 februari 2017

Ny vecka - nya härligheter!

Om förra veckan var ett mörker så är den här veckan ljuset. Det känns som en nystart i hela mig. Trots svidande vårljus så känns det skönt. Jag har fått sova två hela nätter och det gör all skillnad i världen. Vad det nu än var som gjorde mig ledsen, trött och gråtmild av sömnbrist förra veckan. Fullmånen... kanske. Kanske inte. Whatever!
   Andra veckan av gymträningen, nya övningar i morse. Jag var beredd, hade ätit både energirik gröt OCH ägg. Ovant för mig, gillar egentligen inte att äta på morgonen, men ska jag till gymmet så måste jag. Jag tar helt slut annars. Och som jag orkade. Idag insåg jag hur lite jag använder mina axlar och skulderparti, det som jag trott mig vara så stark i. Och då har jag överanvänt armarna istället och fått träningsvärk i mina underarmar, för att "tråden" som min pt säger, inte fungerat hela vägen från handen till skuldran. Och det händer bara på en arm, den vänstra, som var inflammerad efter diskbråcket i nacken för en massa år sedan. Men det är så härligt att man aldrig slutar lära sig, att jag får rätt råd för just mig. Jag älskar att ta hjälp! Jag älskar att andra kan saker som de lär mig! Visst är det härligt?!
   Och när jag kommer hem så sjunger fåglarna. Solen värmer nästippen och alla mina orkidéer har slagit ut! Och jag ska piffa med lite nya gardiner, sy om och fixa. Så länge sedan jag kände den lusten. Och så glad jag är när den är här. Jag som sytt så mycket i mitt liv, har inte haft lust det senaste året och jag har bara väntat på det här. Egentligen. När man hittar tillbaka till det som är kul.

Önskar dig en fin start på veckan, massor av sol och frid i sinnet!

4 kommentarer:

  1. Jamenjaaa, det var något helt annat att vakna imorse, eller egentligen redan igår. Det som kändes dystert för en vecka sedan är bara... borta. Så skönt. Vilken lättnad. Tänker samtidigt att hur dåliga vi hade varit på att se ljuset (högtidligt ska det va!) om vi aldrig går ner i källaren!

    Så glad för din skull att du får bra hjälp på gymmet, det är A och O för både kropp, själ och självförtroendet!

    Kram fina och du, may the force be with you med symaskinen (jag kan inte ens tänka på en utan att få högt blodtryck, haha!) ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, ljuset blir ljusare när det varit mörkt! Ja du, mina tränare är toppen, så kunniga.
      Haha, att sy är rena meditationen egentligen, inget jobb egentligen.Kram kram!

      Radera
  2. Och jag ba: vad är det där för jäkla rubrik. Lite allergisk mot såna där hurtiga utrop, hehe. Men dig är det väl unt, så du är förlåten :)

    Och visst är det coolt att styrketräna! Hell yeah!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag också egentligen. Skämtar liksom med mig själv! :) jaa det är super!!

      Radera