söndag 26 februari 2017

Glad och stark

Vaknar med en känsla av att jag vill göra min angahara 1, den serie som bygger på dels Shadowyogans preludes, förberedande serier och Nrttha Sadhana, Shivas dans. Man går från stående till asanas på huk till suraya namskar, solhälsningsvarianter, till armbalanser, till sittande, till liggande. Och så upp i sittande och så olika ljud för olika organ, ögonrörelser i padmasana.
   Och jag har inte gjort den på ett halvår snart. Som jag inser att kroppen har längtat. Men jag är stark! Jag kommer längre, orkar mer och inser att den här padmasana-practicen som jag ägnat mig åt i några månader, den läker, den helar och framför allt gör den mig starkare och flexiblare. Gång på gång visar Shandor sin enorma kunskap genom att ge mig något som är så tufft men som ger så mycket i slutänden. Det var så länge sen jag kände mig både glad och stark i yogan. Tänk så mycket det gör att stanna. Återigen får jag kvitto på att jag gör det jag ska, det som gagnar mig. Det som stärker och bygger. I rena glädjen gör jag parvatanasana också efter angaharan! Vilken skön start på söndagen som sedan bjuder på skid-vm, kesoplättar med blåbär och starkt kaffe.

Tacksamheten i att stanna och göra det jag ska, det fyller hela mig med glädje.

2 kommentarer:

  1. Stanna och göra det jag ska. Do your practice and all is coming. Tänk att vi får komma till det om och om igen, Sat Nam!
    Och så vacker bild!
    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen exakt så. Och tack, tycker mina fötter ser smutsiga ut! Men det är nog bara skuggor :) Kram kram ❤️

      Radera