torsdag 29 maj 2014

Om att hjälpa en humla och boosta sig själv

Mer allergisk än vanligt, vilken ovanlig vår. Men min morgonyoga ger mig styrkan jag behöver. Sitter i solen och hör tvätten fladdra. Drar solstolen nära syrenbersån bara för att dra i mig väldoften. En humla rullar runt på verandagolvet och kommer inte upp. Tar lite honung på en sked och matar henne. Hon tumlar runt och så flyger hon iväg som ett jaktplan. Lite energipåfyllnad sådär i det lilla. Jag vet att jag nästintill dränerat mig själv den här våren med trevligheter. Och det låter ju lite crazy. Men balansen har inte riktigt funnits mellan vila och att göra. Jag och min dotter reser imorgon till Björkö och till fina Karin Björkegren Jones för en boostande helg. Det blir dans och avslappning. Lite yoga av en sort jag inte testa tidigare, yinyoga, och vegatarisk mat. Jag längtar så. Av flera anledningar; få bli ledd av en annan människa, få umgås med min dotter, få vara i en fin miljö i skärgården, äta lagad vegetarisk mat och boosta mig med dans. Lite yoga på det. Kan det bli bättre?

14 kommentarer:

  1. Annika!! Ha det så jättehärligt och skönt!!
    M

    SvaraRadera
  2. Sannerligen en smått förunderlig vår, på flera sätt.
    Låter jättefint med yogahelg för dej och dottern, som ni ska njuta! Hälsa Karin ;)
    Kram och Sat Nam!

    SvaraRadera
  3. åh härligt! vad blir det för yoga?
    jag sitter i ett regnigt uppland, efter tidig morgongröt och kaffe... ska på härligt, svenskt bröllop imorgon och funderar på om jag ska yoga nu eller ikväll innan bastu? fint och skönt med andra ord.
    kramar, ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yiin och hatha. Låter som fina planer Sara, njut av allt! Kramar

      Radera
  4. Härliga tider, hoppas du kan njuta av yinyogan, för mig är den ett bra sätt att få tillbaka kraft. Kram!

    SvaraRadera
  5. Det blir ungefär som honung för humlan :) Ha det så skönt!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Hoppas det har varit givande hos Karin, det har det säkert, hon verkar helt fantastisk.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Håller med. Blir det för mycket trevligheter kan det också vara uttröttande.. Man måste få vila mellan varven.. det har jag blivit bättre på men det är fortfarande svårt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för mig är det också jättesvårt! Men man får träna som sagt :)

      Radera