fredag 13 december 2013

Visst är hon fin?

Den här bilden har min man fotografen tagit. Det är en yogavän på bilden, Ulrika. Vi har fotograferat henne flera gånger. Hon har en stark och smidig kropp och när hon varit gravid, som här, så har hon haft en lyster inifrån och ut. Och här sitter hon vid sjön, vid ett ställe där jag varit på yogakurser många gånger för min första lärare. Det har varit rofyllt och stilla och vatten ger alltid en ytterligare dimension i tillvaron.
   Ja jag vet. Det är ju Lucia idag och jag har vaknat av kaffebricka och sång, haft individuella lektioner och avslutat med ett kaosartat luciatåg på dagis där mitt barnbarn går, som absolut inte ville ha sitt lucialinne på sig :)  Så kan det vara. Och medan jag lyssnar mig mätt på Musikhjälpen och har önskat låtar för tusen kronor (!)idag så sänker sig mörkret. Kunde inte hejda mig och det känns som det ska. Det är varmt i backen men ändå en bitande vind. Som vanligt längtar jag plötsligt efter det andra, motsatsen. Jag längtar efter en simtur i en spegelblank sjö efter ett varmt och krävande yogapass. Jag dricker en grön smoothie, tar på mig mjukare kläder och låter mörkret vara i fred där ute. Om en vecka vänder det. Och just då dimper Yoga för dig ner i brevlådan. Och ja, den här bilden på Ulrika som var med i en fototävling i den tidningen kom på andra plats. Så roligt! Visst är hon fin?

6 kommentarer:

  1. Fantastiskt fin bild! Håller med om den där lystern hon utstrålar..., fick en plötslig längtan jag med efter den där sjön. en med väldigt mjukt vatten skulle jag önska mig.. Tack för den bilden säger jag och önskar dig en fridfull kväll..
    Här är ovanligt fridfullt eftersom de stora barnen är på skidläger - oj vilket hopp tio år bakåt i tiden jag fick ..bara ett barn hemma, ett litet..och kanske något gott till middag..

    fredagskramar Lycke

    SvaraRadera
  2. Vackert! <3
    Och jag längtar också efter att få simma i en spegelblank sjö...
    KRAM

    SvaraRadera
  3. det ser nästan inte verkligt ut, sådan lyster hon har. lite magiskt faktisk...
    hon har kanske en släng av Harry Potter magi, den där Ulrikan, fin är hon verkligen.

    SvaraRadera
  4. Underbart vacker bild!
    Kaosartade luciatåg är helt i sin ordning på dagis.
    Själv hade jag ett sådant på barntimmarna i tisdags.
    Ingenting fungerade
    Ha ha!
    Kram

    SvaraRadera