måndag 7 juni 2010

Svindel

Dyker ner i känslostormar. Fast jag inte vill.. Kan för första gången känna att de här åsikterna, irritationen och ilskan jag känt av och till i helgen har sitt ursprung i samma typ av känsla. Och den kommer inifrån, men har väldigt lite med själva situationen att göra! Märkligt. Mitt liv som ett skådespel. Mitt liv som ett game. Som ett evigt upprepande av vissa mönster. TILLS. Tills jag upptäcker mitt eget mönster. Det är fantastiskt vilket redskap yogan faktiskt är. Och att jag kan observera mig själv. Och inse att allt det här missnöjet som stigit till ytan, det har sitt ursprung någon annanstans och i något annat sammanhang. Jag kan släppa det nu. Och jag gör det. Somnar i den varma sommareftermidddagen och sover mig fri. Vaknar lite lätt obekymrad och missnöjet har släppt mig. Blåst bort. Städats bort. Tänk att det kan fungera så! Lite magiskt nästan :) Och ja, jag är fortfarande svullen, tampas med smärta lite här och där, men det är övergående. Och inget jag fastnar i. Men jag känner lite svindel över hur både svårt och lätt det är att ändra riktning i sig själv. Att släppa. Att se sig lite ovanifrån. Och förändras...

7 kommentarer:

  1. Så lättande att läsa ditt framsteg, känner väl igen mig. Yogan gör underverk.

    There are two ways of exerting one´s strenght, one is pushing down, the other is pulling up
    -Booker T. Washington

    SvaraRadera
  2. Sue, skönt att höra att vi är fler som känner som vi gör! Och du har helt rätt, jag väljar att dra upp det till ljuset och släppa det :)

    SvaraRadera
  3. Känner också igen mig, och yogan hjälper varje dag:)

    SvaraRadera
  4. svindel,
    är ett så fint ord tycker jag. jag får svindel när jag tänker på döden dessa dagar. känslostormar är fascinerande. precis som dom heter, stormar dom in. och ruskar runt alltihopa. och ibland förstår man inte hur det gick till...

    SvaraRadera
  5. Så skönt när blåsten drar sig tillbaka. Så skönt.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Nära Yoga kan göra som mest underverk!

    SvaraRadera
  7. Anna - skönt att höra!

    Sarapirat - du har rätt! det är ett väldigt häftigt ord. Och stormar, det hörs ju på namnet vad dom gör :)

    Nina - så skönt! kram

    Daniel - Ja så är det! Underverksyoga :)

    SvaraRadera