söndag 20 juni 2010

Störst av allt är kärleken!

Jag är ingen rojalist. Ingenting med -ist på slutet faktiskt. Där jag befinner mig nu i livet. Men det man försökt påverka men ändå inte blivit som man tänkt, tja, där får man flyta med. Även om jag röstade nej till både EU och den regering vi har nu så får jag hänga med i det som är. Och även om man principiellt är emot ett kungahus så kan man gilla en kronprinsessa och hennes prins :) För det är precis vad jag gör nu. Jag är förstummat rörd, tårarna har trillat för att jag har sett två människor som så uppenbart älskar varandra och som visar hela världen det. Och står för det. 8 långa år har de varit tillsammans innan de gifte sig. Vilken väg de har traskat. Och jag tror inte att deras uppgift är avundsvärd. Och när jag tänker på det känns det absurt att man kan födas till ett ämbete. Men hursomhelst, just nu i Sverige är det så. Och jag måste säga att det tal prins Daniel höll till sin alldeles nyblivna fru inför alla kungligheter och andra prominenta personer - det fullkomligt lyste av kärlek i honom och jag tror inte ett öga var torrt av de som lyssnade. Kan bara säga såhär i nattens mörka timme med moln som skymmer stjärnorna, att idag har vi sett några levande stjärnor. GRATTIS Victoria och Daniel!

4 kommentarer:

  1. jag smygtittade lite på webbtv.
    är inte heller någon rojalist. dom var fina. men jag känner ändå att det är väldigt mycket yta och lite djup när det är sådär offentligt. precis som du skriver så känns det föga avundsvärt. och jag tänker, att det är svårt ändå, relationer, och hoppas att dom klarar av att hålla distans från omvärlden.

    SvaraRadera
  2. Ja talet var verkligen fantastiskt! Deras kärlek lyser och jag kan varken hålla tillbaka leendet eller tårarna när de glittrar på det där sättet.

    SvaraRadera
  3. Hej! Din hemliga bokvän här! Åh, det här blir inte lätt - inte så mycket om läsning och böcker här på din blogg så jag behöver lite hjälp! ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej min hemliga bokvän! Självklart ska jag göra ett inlägg om mitt läsande och böcker. Jag blev bara så otippat uppslukad av prinsessbröllopet igår :)

    SvaraRadera