fredag 4 juni 2010

Skål!

Yogar med öppet fönster och hör unga röster sjunga. De har champagnefrukost i närheten och det känns i kroppen att det är studentdag i dag! Glädje och förväntan. Solen öser på och himlen är babyblå. Syrenerna exakt så mycket utslagna som de ska vara idag. Och jag väljer att tänka på våra tre ungars studentfester idag. Och att alla har tagit studenten i den här familjen nu. Tänker på glädjen. Att det kommer att vara tusentals ungdomar i vår Stadspark inatt. Rusiga av framtidstro och vita mössor på sne. Hesa halsar som kommer att ha sjungit hela dagen. Ungdomarna. Vårt framtidshopp. Vårt samtidshopp. Visst är det lätt att bli högtravande en sådan här dag? Men det är okej. Känner jag :) Och yogan - den rinner genom mig idag, den tar sin väg och hittar skrymslen som jag gömt. Och svullnaden nästan helt borta. Och idag blir det vit linnekjol och silverskor till studentuppvaktningen på eftermiddagen för en av sonens bästa vänner. Och vi skålar. Måttligt :) Och vi skrålar. Våldsamt :) Och alla ni där ute idag - vi firar tillsammans med nybakade studenter! Skål!

2 kommentarer:

  1. Det låter fint med din yoga. Men varför är du svullen?

    Mvh

    L

    SvaraRadera
  2. Ja, kroppen fungerar inte helt som den ska, men jag är på väg dit :) Yogan är mitt redskap!

    SvaraRadera