fredag 31 mars 2017

Kalas och stjärntecken

Igår var jag på ett födelsedagskalas hos en kär yogavän. Vi har delat yogan i sisådär 15 år och har rest på många kurser tillsammans. Vi har bott trångt. Vi har delat sorger, glädjeämnen och svåra frågor. Vi har diskuterat och hanterat. Och jag är så glad över att ha henne här. I min stad. För resten av mina Shadowyogisar är spridda över klotet. Hon fyllde jämt och hade bestämt sig för att fira på landet i sin stuga med kvinnor som finns i hennes liv av en anledning. Det var vi vänner, hennes mamma som var en fantastisk alert kvinna som närmar sig 90 år och så hennes döttrar. Vi åt gott, skrattade mycket och skålade. Men hon gjorde också en presentation av oss. Hon hade ritat upp Zodiakens tecken på ett stort papper på hela väggen. Sedan beskrev hon oss alla en och en i kronologisk ordning om vem som hade kommit in i hennes liv och när. Och det visade sig att hon hade kvinnor som var viktiga för henne i alla stjärntecken. Lite på skoj, lite på allvar men det var ändå väldigt intressant. Det blev för mig en tanketråd som jag spann vidare på när jag långt efter midnatt la mig i min säng och skulle summera dagen.
   Jag vet ju att det kan vara så ytligt med stjärntecken och den som kan mer frågar alltid men vad har du i ascendenten eller descendenten? Och det där kan jag inte riktigt, jag har några dokument skrivna av en astrolog för länge sen, men vet helt enkelt inte var de ligger. Vissa drag i mitt eget stjärntecken kan jag lätt känna igen medan andra känns helt främmande för mig.
   Vi diskuterade också det här med vilken roll man har i sin familj, vilken man tar/väljer och allt beroende också naturligtvis på var i syskonskaran man befinner sig och vilka de andra är i sin familj. Och vad är man egentligen född med och vad är genetiskt? För att inte tala om den ayurvediska aspekten. Man blir snurrig bara av alla tankar. Och ändå finns det något där. Om man tar på sig de lite mer lilafärgade glasögonen så kan man ändå känna igen vissa saker.
 
Jag har alltid haft flest goda vänner födda på hösten eller våren. Aldrig på sommar eller vinter. Det är lite intressant. En period hade jag mina bästa sex tjejer i livet som ett kluster i september-oktober, där alla hade födelsedag inom loppet av 2 veckor! Visst är det lite kul? Vad tänker du?

7 kommentarer:

  1. Men så coolt, har aldrig tänkt så men alla mina nära vänner är också födda vår eller höst. Hmmm...
    Carina

    SvaraRadera
  2. Astrologi är såååå intressant! Utbildade mig till Astrolog för 20 år sedan (ja det är sant, utbildningen finns i England:). Om du vill "gräva djupare", som yogini, lämna acs och dsc då länge. Jag tror att du känner dig ditt jag väl. Men kolla var du har Saturnus placerad (hus och tecken). Saturnus representerar alla våra svarta sidor, vår smärta och tillkortakommanden OCH visar också HUR (utifrån placering) man kan uppnå en större medvetenhet och helhet (men inte att man kan bli perfekta men mer hela). Sedan kan du kolla på Plutos placering som symboliserar själen (Jiva Atman). Saturnus symboliserar gränserna mellan det medvetna och det omedvetna. (Månen egot, Solen jaget, asc och dcs delar av jaget) ...du kommer få så många aha-moment :) och verktyg på vägen. Kraaam (japp långt inlägg igen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter hur spännande som helst! Kan man boka tid hos dig? Jag är seriös 🙏🏻 Kraaam

      Radera
    2. Åh det var länge sedan jag jobbade med astrologin, så boka tid vet jag inte om jag kan leva upp till 😜..men jag kan titta på ditt horoskop (utifrån Saturnus, Pluto å draknoderna å annat intressant) och vi kan ta en långfika tillsammans å prata om ditt födelsehoroskop. Kul!😀💜 När kan/vill du? Kraaaam

      Radera
    3. Åh vad glad jag blir! Jag hör av mig! Kraaam

      Radera
  3. Hej jag är Lionel Eli Efter att ha varit i relation till Claudio i flera år bröt han med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningsklipparen Di ISIKOLO och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00 . Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: isikolosolutionhome@gmail.com eller ring eller whatsapp honom sin direktlinje +2348133261196. Du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    1) Kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare

    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    Genom isikolosolutionhome@gmail.com eller ring eller whatsapp honom sin direkta linje +2348133261196

    SvaraRadera