torsdag 16 mars 2017

En dag av gott och blandat



"Finding truth is not the same as finding happiness. 
You are inspired to see the truth, but once you have seen it -
you cannot avoid suffering. Otherwise you have seen nothing at all."

Så mycket visdom. Vissa dagar behövs de här budskapen som får landa i min kärna. Den här lilla trailern har rullat runt på många ställen. Jag vet. Men jag måste ändå dela den själv också.

Vi har varit upp till vår lilla stuga och rensat. Ojojoj. Mer än 10 sopsäckar skräp. Och så några lådor med sådant man kan lämna bort till loppis. Och så en stor brännhög. Jisses. Mycket blir det. Men skönt är det. Hittade några jättefina små korgstolar på loftet. Mycket kommer att visa sig här. 

Dimper ner i fåtöljen framför kaminen här hemma och suger i mig Thich Nhat Hahns visdom. Hoppas så att filmen blir klar så vi får se den snart. Har några böcker av honom och allt han förmedlar är verkligen fred och kärlek. Känns skönt att fylla på med lite själslig ro. För när mästarna pratar om "suffering" så inser man att tyngden behövs. Man kommer inte undan den. Skönt trots allt.

En dag av lite allt möjligt. Hoppas din dag varit mjuk.

4 kommentarer:

  1. Vacker visdom. Vi behöver den som allra mest nu. Mjuk dag till dig, Annika. /Kram, Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Annika!
    Hade inte sett filmsnutten innan! Fin dag i "nya" stugan, den kommer säkert att bjuda på mycket gott! Uppskattar din blogg��
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisabeth, det gör mig glad. Och ja, stugan känns så rätt även om det är mycket jobb :) Kram!

      Radera