onsdag 15 mars 2017

Inte samma kropp!

Under massagen idag säger min massör; - jag kan inte tro att det är samma kropp längre! Det som var vridet i bäckenet är nu rakt! Och jag är mjuk och har liksom mer "luft" som hon säger, i kroppen. Och ja, min space breder ut sig inuti när jag yogar. Hon säger också att det är så många som är fast övertygade om att det inte går att ändra något i kroppen om skelettet, benen i kroppen är involverade. Som om vi vore ett stycke och som om vi vore konstanta. När vi i själva verket förändras hela tiden. Kroppsmagi liksom.
   Det sjunger i mig av hennes ord. Och skit samma om jag får sitta i padmasana i flera år, den gör ju vad som är tänkt. Jag behöver "bara" stanna i den. Och det gör jag. Med olika ingångar mest hela tiden. Men det betyder inget, för jag gör den.
   Åker hemåt och termometern visar på +10 grader! Det stormar så det är inte varmt på det sättet även om solen lyser, men nu blir det skogen och sen blir det kaffe i lä någonstans. Självsnäll var ordet.


Visst är det hoppfullt?! För alla, inte bara för mig förstås.

6 kommentarer:

  1. Underbart! Bara fortsätta liksom. Vilken grej! Jag ska också gå ut i solen, dricka mitt kaffe och läsa innan den försvinner bakom husen. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa precis! Hoppas din stund var skön. Kram

      Radera
  2. Mäktigt! Så stort att kunna skörda frukterna av varandet, sittandet, uthållandet... do your practise, Sat Nam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har ju känts för att uttrycka det milt men när någon utifrån, som ändå kan min kropp också ser det och känner det - magiskt!

      Radera
  3. låter så mäktigt och stort, så fin upplevelse.
    Grattis till det, till dagen och till att du är så himla bra som lyssnar på dig själv och gör gott för din kropp! och här skulle jag skrivit Kram , men det blev karma av nån konstig anledning…så jag skriver båda, det har säkert nån undermening som jag inte förstår. Kram, och karma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja kanske är det karma också. Och tack! Karmakram ❤️

      Radera