söndag 19 mars 2017

Att fira

Så mycket firande. Jag har fyllt år, ni som följer mig i sociala medier har sett både champagne och familjefika. Och det är ju det där som är viktigt.  Inte hur mycket eller lite man fyller. Men att ses. Jag älskar att fira. Inte med saker. Med att träffas. Och kanske ännu mer nu när alla barn är vuxna och det finns barnbarn. Och en älskad dotter som kommer hem ett dygn bara för att vi ska få "hänga". Jag blir glad i hjärtat. Och det är där firandet kommer in. Oavsett om vi dricker vatten eller kaffe, om vi äter tårta eller sallad, eller vad som helst. Att ses är ändå nummer ett.
   Och idag har jag känt mig bakis, några glas bubbel räcker för en som sällan dricker. Och jag är bara glad. Vi har röjt lite i trädgården. Jag satt på huk långa stunder och kände sedan att det fick räcka. Läser alla tidningar och svarar på mail. Funderar över jobbet jag börjar på imorgon och känner att jag inte kan ha någon förväntning. Jag ska flyta in där några månader, några dagar i veckan och sedan flyta ut. Det är skönt. Men ändå. Håll en liten tumme för mig imorgon, lite pirrig är jag allt.

Hoppas du firar allt du kan och så ofta du kan!

6 kommentarer:

  1. Då glad att du blivit firad precis som du vill bli firad, grattis igen! Håller absolut tummen för dej imorron, det låter som att du hittat ett sammanhang och en uppgift som är hand i handske för dej nu, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack! Just nu är jag nervös men också förväntansfull, fick nyss ett jättetrevligt välkomnande mail! Kram

      Radera
  2. Håller tummen, helt klart!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis igen och stort lycka till på nya jobbet, säker på att det går lysande!

    SvaraRadera
  4. Tack vad ni är rara. Kram på er!

    SvaraRadera