söndag 2 augusti 2015

Livsnödvändiga mellanrum

Vi började och slutade semestern på samma vis, i Göteborg med hela familjen. I början på juli var det hett, 30 grader varmt och många bad. Nu i helgen var det lite annorlunda, men ändå sol. Älskar att äta hotellfrukost lääänge, hinna prata till punkt med alla barnen och även stoja med barnbarnen. Vi har firat det yngsta barnet som blev 25 och tanken hisnar nästan, att han redan är där i sitt liv! Vi har firat en bröllopsdag i all anspråkslöshet och ramlade in i trädgården för en stund sedan. Gräset är långt igen och jag har fått en bok på posten. Imorgon börjar jobbet och allt känns finfint. Ingen ångest över att jag inte är färdig eller att saker borde/skulle ha gjorts. Allt är som det är. Jag tror att allt handlar om att ge sig själv tid. Mellanrum. Tiden emellan allt som ska/vill göras. Att hitta sitt djupa andetag mitt i ingenting, i själva varandet. Luften är klar och det känns att sommaren är inne på andra halvlek. Jag längtar efter rutinerna, lång morgonyoga och starkt kaffe, jobba och sedan ha hela kvällarna lediga, inte uppbokad mycket för yoga, bara precis lagom. För mig. Har du jobbångest eller har du aldrig känt av det? Har du fortfarande semester?

8 kommentarer:

  1. Det blev hög igenkänningsfaktor när jag kikade in här. Göteborg och bröllopsdag. :)

    SvaraRadera
  2. Är på jobbet på heltid igen och lilltjejen första dagen på fritids. Har inte så mycket jobbångest.. fast lite jobbigt är det. Men som du skriver det är skönt med mer rutiner. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite jobbigt är det :) trots rutinerna! Kram

      Radera
  3. Inget fel på jobbet, det är bara att det stjäl så mycket fritid ;)
    Men nej, ingen ångest och det är SÅ skönt att ha kommit dit.
    Nu kör vi i sakta mak!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Förut gjorde det mig aldrig något att börja massera igen, tvärt om så såg jag alltid fram emot det. Oftast hade jag inga långa uppehåll utan det flöt på lite grann hela tiden. De senaste två åren har jag dock märkt en liten motvilja mot att gå in i selen igen. Vill liksom inte, och kan bättre förstå dem som har riktig börja-jobba-ångest. När man väl är igång igen är det rätt skönt med rutiner, trots allt. I år har det varit lite speciellt eftersom jag inte masserat så mycket men däremot suttit med översättningen i princip hela sommaren. Det känns inte som om det har varit sommar alls, och det är lite surt... Men, men, så blev det i år. Bara att se framåt.
    Det blir skönt för dig att få mer fritid efter jobbet. Tänk, vad du kommer att hitta på en massa kul saker!
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får lite ledigt snart! Och ja, tänk, det är en ocean av tid som uppenbarar sig! kram

      Radera