måndag 24 augusti 2015

Trollsländor

Under hela söndagen så jobbar vi i trädgården. Det är som ett riktigt gympass. Vi klipper häckar, berså och gräs. Vi vattnar och gräver. Det är varmt och skönt och det känns så bra att göra naturliga saker, istället för att vara inne på ett gym. Allsidig träning helt enkelt.
   Sitter i skuggan och vilar lite. Varje gång jag sätter mig där i solstolen så kommer det en trollslända, ibland två och sätter sig på mina ben eller mina händer. Det är nästan magiskt. De sitter där med sina guldskimrande vingar och bara sitter där. En väldigt liten trollslända sitter på min hand en lång stund och lägger sedan ut något från sin lilla mun. På handen! Är det ett tecken? Igen?? Jag väljer att tro det, men vet inte på vad. Har skickat efter Solöga-boken men har inte fått den ännu. Den börjar kännas angelägen helt enkelt :) Hoppas du hade en fin helg!

6 kommentarer:

  1. Snäll o hjälpsam som jag är knatar jag ju iväg och hämtar mitt ex ;) Trollsländan säger: "Du har en stor andlig gåva - använd den. Min gåva till dig är att ha en stark intuition."

    Det visste du nog redan, men kanske du ska använda den ännu mer.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina, tack! Ja jag vet nog det :) Varm kram!

      Radera
  2. Vilket vackert tecken och solöga är jag också sugen på. Har varit så många kråkor hos mig i sommar och i söndags kom en trollslända och satt på min tå.. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag läste om kråkor igår men kom inte ihåg vad det var! Härligt med tecken :) Eller hur? Kram kram

      Radera
    2. Ulrika i Solöga står det Du lär dig hela tiden nya saker och på så sätt öppnas det alltid upp nya möjligheter för dig. Min gåva till dig är att lära dig något nytt.
      Ganska passande eller hur?! Kram

      Radera
    3. Men tack det låter passande med min yogautbildning nu. Kram:-)

      Radera