onsdag 5 augusti 2015

Ingen startsträcka längre

Igår mitt på dagen började jag känna mig hängig, ont i halsen och matt. Jag åkte hem tidig eftermiddag. Tänkte lägga mig i skuggan och läsa för vädret var underbart. Men jag orkade inte. Vaknade inatt och kunde knappt svälja. Vaknar frampå morgonen och det känns som någon vridit om hela mitt skelett ungefär en dm åt olika håll. Jag stönar högt när jag reser mig och fattar ingenting. Hur fort kan det gå? Läser i tidningen att nu kommer förkylningarna för det varit så kallt och fuktigt. Men jag har ju känt mig på topp. Jag går från toppen till botten på några timmar. Omedelbart insjuknande kan man kanske kalla det?
   Å andra sidan så är det så här jag fungerar nuförtiden. Blir jag ledsen för något eller någon så blir jag jätteledsen. Omedelbart. Gråter och pratar om det. Dagen efter är det klart. Inget som skaver. Blir jag sjuk så blir jag sjuk direkt. Direkt! Och samma i yogan. Blir jag ledsen eller upprymd så händer det direkt. Jag har oftast ingen startsträcka längre inför saker. Jag går inte och mal och ältar det som jag behöver ta upp i någon relation, jag gör det direkt. Eller släpper det direkt. Oftare och oftare. Det är skönt. Det är ett annat sätt att fungera. Faktiskt. För mig. Jag vet att yogan förändrar i grunden. Men det gör också sorgbearbetningen och den Medvetna Andningen. Om man kan få sitt system att fungera optimalt med sin andning och hur man hanterar sina förluster och sorger med sorgbearbetningen och så yogan som förändrar i grunden på det sättet att den skalar bort alla hinder och skygglappar. Så jag blir den jag föddes som. Back to my roots.
   Jag vet inte vad som orsakat detta tillstånd men jag tänker att kan jag bli så dålig så snabbt så kan jag också bli frisk och pigg igen lika snabbt. Hur fungerar du?

14 kommentarer:

  1. Låter bra att inte ha någon startsträcka, men inte bra att bli sjuk. Krya på dig! Vet inte riktigt hur jag är men tror att också min startsträcka har blivit kortare.. Kram

    SvaraRadera
  2. Men, du var ju sjuk alldeles nyss. Krya på dig igen, och hoppas du blir frisk snart. Jag brukar välja att se på förkylningar som en utrensning.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet inte om jag blev riktigt frisk men det kändes så. Jag tror den här åkomman handlar om flera saker. Tack och kram!

      Radera
  3. Helt klart kortare startsträcka, men längre stubin :)
    Inte så mycket ältande, mycket mer konstaterande och accepterande.
    Krya på dej ♥
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så rätt uttryckt, samma för mig! Kortare start men längre stubin :) Kram och tack!

      Radera
  4. Krya på dig-kram! (från en som precis hade samma men det gick över fortare än jag trodde, hoppas det gäller dig med).

    SvaraRadera
  5. Å nej, nu igen! Styrke kramar på dig. <3

    SvaraRadera
  6. Sjuk snabbt och frisk snabbt. Mkt sällan de där långvariga sakerna som hänger kvar. Dock har jag mkt svårt att glömma oförrätter tyvärr. Något jag borde jobba på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma som mig då, men oförrätterna måste man släppa, jag vet hur svårt det kan vara men vilken befrielse det är när man gör det! Brukar träna på att tänka hejdå och något gott om den det gäller. Det har funkat fint! När jag väl förmått mig till att göra det :)

      Radera
    2. Jag måste säga att jag har blivit bättre på att stryka streck över det förgågna men har en bit kvar tills dess att jag är i mål.. Verkligen.

      Radera
    3. Åh jag tror det är mänskligt i allra högsta grad. Det är ju bra bara att man vet och jobbar med det. Kram!

      Radera