måndag 31 augusti 2015

Fina kombinationer

Den här helgen har varit yogafri. Fullmåne, vin och vänner. Det har varit en underbar kombination och något som gör att jag orkar framåt lite mer. Vi åkte uppåt några timmar i landet och var med goda vänner i deras lilla stuga. En stuga utan el och rinnande vatten och med utedass. Men med en lyxigt nybyggd bastu där vi kunde duscha varmt också. Det var en perfekt kombination. Solen sken och sken och det var faktiskt varmare än hemma. Att gå i skogen. Prata och skratta. Att återigen bara vara. Dricka bubbel och äta parmesanostchips. Basta och dricka massor med vatten. Äta en stor middag och dricka vin. Så sällan jag gör det nuförtiden. Då känns det samtidigt desto festligare. Och den oslagbara känslan av att ha tända ljus överallt och ingen el. Det slår det mesta. Jag är tacksam och jag  är glad.
   Idag har jag varit ledig för att hänga med min dotter som var hemma i helgen och vi fick en dag bara hon och jag. Strosat på stan. Tittat på konstutställningen igen och så lite gokaffe. Jag är nöjd i det lilla formatet. Det mesta känns som sköna kombinationer just nu. Hoppas du får en fin start på din vecka också!

5 kommentarer:

  1. Låter helt underbart när jag läser om din helg. Så härligt!

    SvaraRadera
  2. Så härligt!
    Att tanka lite nya energier på det sättet, sånt sitter kvar länge <3

    SvaraRadera
  3. Håller med, härligt härligt. Det enkla är det bästa. Kram

    SvaraRadera
  4. Låter suveränt och det är som du skriver, man uppskattar det så mycket mer när det inte är "vardagsmat". Vänner och samvaro ♥ och lite naturnära liv på det!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack härliga människor ❤️️ Kram

    SvaraRadera