lördag 15 augusti 2015

Inne på fjärde månaden

Det är fantastiska dagar. Sol och varmt. Men kallt och kyligt ganska snabbt på kvällarna. Sensommar helt enkelt. Vi badar i vår lilla sjö. Vi fikar i bersån. Jag träffar goda vänner. Jag har fortfarande fredagarna lediga i augusti och som jag njuter och suger i mig att kunna vara utomhus så mycket. Två jobbveckor avklarade, förstår det knappt själv men nu är man snart inne i vardagslunken. Jag har varit tröttare än trött och gjort väldigt sparsamt med yoga. Idag fanns ingen återvändo, trots att det är lördag. Jag tog mig igenom mitt långa långa fysiska pass som gör mig så otroligt gott. Mer än jag kunde ana när jag nästan dog på kursen i april. Men vi har envetet hållit fast vid den sadhanan sen dess och det är på fjärde månanden nu vi gör den och det är mycket som hänt i olika delar av angaharan. Jag svettas och det knakar i hela mig innan allt hittar rätt. Energin är där men kroppen är lite stel. So what? Som Zhander säger, today I pay the price for not practicing every day. Utan klagomål :)
Jag hoppas du har en fin lördag och önskar dig samma guldväder som vi har just nu! Livet.

6 kommentarer:

  1. Jag tänkte på dig tidigare idag. När jag gjort min yoga.
    Svetten flödade och smärtan var där. Så tänkte jag att det här är meningen, på den här vägen kommer jag att hitta rätt. Så småningom, det har jag lärt mig i din bok.
    Att det vänder alltid.

    Så skönt med lediga fredagar! Det är att strö lite extra stjärnstoff i livet.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hannis, så glad jag blir att min bok tillfört något! Och ja, det vänder ju alltid. Det är det enda som är säkert. Jag är så rädd om de här fredagarna och som du säger extra stjärnstoff. Kramar!

      Radera
  2. Ja vilket underbart väder. Det knakar också i mina leder när jag yogar, speciellt i axlarna...Blir lite nyfiken på hur lång tid ditt längre pass tar? Det är ju skönt och välgörande med längre pass men svårt att få in i vardagen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt långa pass tar cirka 50 minuter och då ingår olika små vinyasor, de flesta sittande och med några armbalanser och annat smått och gott :) Ja i vardagen om man har barn tror jag det är jättetufft att få in. Jag pressar mig inte om jag är för trött men oftast går det över medan jag gör! Knakandet brukar man ha när man är vata-dominant, helt enkelt. Jag tycker det är skönt! Kram kram

      Radera
    2. Då yogar vi ungefär lika länge nu, fast i min är meditationen inräknad. Jo jag vet att det är mycket vata här och mycket knak. Kram

      Radera
    3. Det är länge för mig, förut gjorde jag kanske 20 minuters pass, men du kanske är van med långa sittningar. Själv lägger jag sedan till meditationen, men inte just då, jag gör annat sittande efter min serie och det är varken pranayama eller meditation, det är annat. Ja vata vata :)

      Radera