söndag 23 mars 2014

Musik ska byggas utav glädje


Ren glädje. Det förmedlar den här bilden för mig. Igår såg vi det helt fenomenala live-bandet Bo Kaspers Orkester. 
   Vi hade städat precis hela dagen. Och ja, jag vet, nog kan man ha bättre sysselsättningar för sig men ibland måste man helt enkelt. Jag vill inte leva i ett skitigt hem även om det inte på något sätt är perfekt. Dammet visade att det var länge sedan vi hade städat sådär ordentligt och genomgripande och det tog sin tid. Alltid skönare när man är två. Men vi var trötta när vi satte oss i bilen för att köra in till stan och konserthuset.
   Och så blir det ett sådant fyrverkeri i kroppen av musik. Av oerhört duktiga musiker. Som skapade ett gung i kroppen som bara ville vidare ut i alla delar. När en medelålders man bara ställde sig upp så var jag nummer två att ställa mig! För att dansa och riktigt hänge mig åt musiken. Och jag kunde alla texter, fattar inte hur det går till men de finns i en liten låda i min hjärnbark någonstans. Och händerna var svullna, höfterna hade rullat och lite hesa gick vi och åt en bit mat med goda vänner. Good life!

2 kommentarer:

  1. Härligt, jag har också sett Bo Kaspers på konserthuset för några år sen, och ja texterna dom sitter.. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var helt outstanding måste jag säga! En glädjechock! Kram

      Radera