torsdag 17 september 2009

Off yoga!


Man blir så uppmärksam på sin kropp när man håller på med yoga, det tror jag alla kan hålla med om. En del kan nästan bli besatta av kroppen skulle man kunna säga...Själv försöker jag vakta på mig så att jag inte går i fällan och tror att jag "bara" är en kropp. Men samtidigt - om man har något i kroppen, virus eller bakterie, så känner man av det direkt. Direkt! Jag gör det. Tror andra också gör det. Redan innan de första symtomen dyker upp så känner jag att det är något som inte stämmer. Har varit hemma från jobbet idag, huvudvärk och snuva. Inget märkvärdigt men nog för att hålla mig på mattan, eller rättare sagt ifrån mattan :) Har givit mig själv några dagar off yoga. Jag ska kurera mig, dricka massor med varma drycker, äta honung och Enchinea och vila. Brukar alltid bli rastlös när jag är sjuk, brukar tänka på vad jag missar. Den här gången gör jag lite annorlunda. Faktiskt. Jag tänker på vad jag vinner! När jag vilar. Allt som landar inuti av det som varit i snurr sista tiden, tankar, besök och förändringar. Planer för framtiden. Så skönt att huvudet får vila. Precis som kroppen. Samkörda! Ingen fysisk träning alls. Nu - några dagar av off yoga!

3 kommentarer:

  1. Krya på dig Annika! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Jag har ocå varit sjuk i veckan och krppen har faktiskt inte velat yoga. Körde en kort pranayama en dag, blev sedan friskare och sen kom mensen. Men det är OK! På måndag börjar jagh min nybröjar kurs i ashtanga...längtar!

    SvaraRadera
  3. Åh Magdalena, va härligt! Just nu sitter förkylningen i ryggen, stel som en planka...men jag ska göra lite mjukt mjukt idag tror jag! Lycka till på nybörjarkursen!

    SvaraRadera