måndag 28 september 2009

Två är skillnad!


Vi är två i vårt yogarum den här morgonen. Vilken skillnad! Två! Jag och D. Vi andas i takt och allt stämmer. Min förkylning är nästan borta och jag orkar mycket mer. Kroppen vill göra yoga och jag njuter av att vara två. Vi gör en extra lång uppvärmning och gör en lång avslutning. Däremellan blir det bara mina speciella asanas som jag alltid gör, Jathara Parivartanasana, Baddha Konasana upprätt och framåt och sist Upavistha Konasana framåt - åt sidorna med olika varianter av vridningar. Dagen kan börja!

Bilden har jag lånat från http://www.shunyatayoga.com Det är två Shadowyogautövare i USA, Scott Blossom och hans fru Chandra

5 kommentarer:

  1. Ofta känns färre som fler!
    Hoppas du får en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delade med dig av upplevelsen!
    Jag bli alldeles salig. Kan tänka mig hur stämningen i shalan var. Energi i alla vrår och tår.

    SvaraRadera
  3. vad härligt att andas i takt :) jag och en kompis brukade utöva yoga tillsammans och det var magiskt, så mycket energi som flödade i samma rum.

    det är viktigt att vakna på rätt sätt, det avgör hur resten av dagen blir :) jag föredrar att liggai sängen och äta frukost, eller gå upp och utöva yoga i de brinnande ljusens sken.

    "the seven spiritual laws of yoga", ligger varmt om hjärtat. för mig har den boken öppnat mina ögon, så läs den om du inte redan har gjort det.

    åh tack så mycket :) jag älskar färger och former. jag tror att man är som starkast när man är som svagast. det är en svår situation och jag vet inte hur framtiden kommer att se ut. å andra sidan gör ingen annan det häller.

    du får jätte gärna lägga till mig! jag är glad att du frågade.

    sat nam*
    /S

    SvaraRadera
  4. Jag blir alldeles salig av det du delar med dej av idag. Tack för energierna!

    SvaraRadera
  5. Tack alla för fin energi i kommentarerna!

    SvaraRadera