söndag 13 september 2009

Min familj


På väg till flygplatsen för att lämna av E. Vi pratar oavbrutet precis som vi gjort sedan hon klev in i bilen i fredags kväll. Pratet växer, tar aldrig slut, leder in på andra vägar - insikter och tankar. Min familj är inte så stor. Mina föräldrar är döda precis som en av mina bröder. Jag har en bror i livet utöver min D och våra tre barn. De är min rikedom, mitt viktigaste. Men sen. Sen kommer de andra som jag har som viktiga personer i livet. You are my person som Meredith säger till Christina i Grey's Anatomy. Så känner jag för några vänner. Och jag har tillbringat helgen med två av dem. De är också familj. För mig. Jag struntar i konventionella regler. Man väljer vem man har nära hjärtat som fungerar som familj.
Vägen hem, som en grå glänsande serpentin efter regnskuren. Guldband längs gråmolnen. På radion gamla favoriter och låten som var med i Jalla jalla! dånar i min lilla bil. Like a rainbow round my heart! Precis så. I den stunden. Så tacksam. För min familj. Min!

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt vacker bild! Vänner är som blommor, de ska vattnas ofta.

    SvaraRadera
  2. Hmmm vet precis hur du känner, jag har också adopterad en syster !

    SvaraRadera
  3. så känner jag också för några av mina vänner

    hoppas du har haft en trevlig helg!

    kramar*
    /S

    SvaraRadera