måndag 11 april 2016

Tillsammans

Solen lyser starkt. Ändå var det frost inatt. Jag köper några pelargoner och dristar mig till att ställa dem ute. Jag får väl ta in dem inatt. Jag åker och tränar sådär självklart som en som tränar gör! Jag är en som tränar helt enkelt :)
   Helgen var ju sådär genomfin. Och jag tänkte på många saker när jag gjorde mina dips idag. Att jag är så otroligt glad i att träffa människor. Jag gillar folk helt enkelt. Det här sista halvåret har jag varit mer med mig själv än någonsin tidigare. Och det är inte sänkande, inte alls, alla behöver sin egentid med sig själva, det är jag övertygad om - men när jag träffar människor som jag dessutom delar min stora passion med, då blir allt så enkelt. Och att få prata och prata. Det blir mer helt enkelt. Summan blir större än delarna. För i samtalet, i diskussionen så skapas nya tankar. Jag reste hem med två nya idéer i mig. Två som jag stött och blött för mig själv och som jag nog måste diskutera vidare. Med någon som förstår. Vi är ju här tillsammans och delar det mesta, vet inte hur många gånger jag skrivit det. Egentligen. Men ibland blir det extra tydligt.
   Och solen lyser vidare. Jag är lyckligt lottad.

2 kommentarer: