onsdag 23 december 2015

Lugn och glad

Så rann det sista av mig i form av rannsakningar. Jag får tre goda telefonsamtal och känner hur jag fullkomligt höjer mig själv inombords. Går en långpromenad. Vi fikar och äter god choklad (som mannen fått från ett par i Schweiz, han fotograferade dem i Indien i höstas och nu kom en jättelåda med schweizisk choklad, en låda som vägde flera kilo!) Jag landar. Jag gör verkligen det. Jag kan inte påverka mer kring processen. Men jag kan påverka mig själv. Jag är så otroligt stöttad av många fler än jag hade kunnat ana. Orättvisan sticker i allas ögon, inte bara mina, och det är oväntat. Jag vet att många brukar kliva bakåt när sådana saker händer, men här har faktiskt människor klivit fram. Jag blir varm av all omtanke. Och sedan släpper jag taget mentalt. Och i samma stund börjar jag nysa. På en timme tjocknar halsen, huvudet börjar värka, jag får feber och ont i hela kroppen. Det är helt otroligt. Jag känner alla symtom breda ut sig i kroppen. Det är som en snitslad bana och jag känner precis allt :)
   Dricker min brygd på citron, hett vatten och ingefära och lägger mig tidigt. Jag sover i 12 timmar. Vaknar frisk! Och glad. På riktigt. Jag bestämmer själv hur jag ska må och agera utifrån det som händer. Andras handlingar säger allt om dom, inget om mig. Jag vet det. Jag vet det nu. På riktigt. Inombords. Och resan fortsätter. Jag förhåller mig så lugn och glad jag kan för det är mitt grundtillstånd. Lugn och glad. Jag äter långfrukost med dottern som är hemma från Göteborg. Ikväll kommer sonen. Och imorgon firar vi alla julafton hos den äldsta dottern med hennes lilla familj. Och jag vet att jag går hel ur det som händer. Och jag har min flock. Jag har dem. Och de har mig. Och den där flocken, den kan se hur annorlunda ut som helst. Måste inte vara blodsband. Kan vara hursomhelst, bara människor som står en nära. Och det mina vänner är det som betyder något. När allt annat kokats bort. Och med det sagt så önskar jag er alla En fröjdefull jul. Så att det glänser och glittrar inombords även om vädret är trist. Att vi får vara med dem som vi älskar. Att vi tänder ljus och njuter av god mat och god choklad. Lyssnar på Adelsohn och Falk Må väl ♥♥♥

6 kommentarer:

  1. Glädjeord, som bäddar för en riktigt, riktigt god jul ♥

    SvaraRadera
  2. Blir glad av att läsa dina rader.

    Här tassas runt, kroppen är inställd på tidig morgon.
    Så vi ska ge oss ut på långpromenad och startar våran dag med bollkastande=))

    En mjuk och fin jul till dig!

    SvaraRadera
  3. God Jul och jag är glad för din skull!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Skönt att läsa hos dig min vän <3 Fortsatt lugn julhelg önskar jag dig! Kram.

    SvaraRadera
  5. Önskar er alla en riktigt god fortsättning ❤️️ Har förstått att det krånglat med kommentarerna igen. Det brukar ordna upp sig. Ha tålamod ;)

    SvaraRadera