måndag 7 maj 2012

Gåvan du fick

Gåvan. Den du är född med. Den jag är född med. Som vi alla har fått. Vet du vilken din gåva är? Om inte kommer den att följa dig tills du utvecklar den. Annars kommer inte ditt liv att fungera optimalt. Som det var tänkt. Ja det är förenat med en mängd saker att se och erkänna sin egen gåva. Vad man är ämnad för. Jag suger i mig alla ord under morgonlektionen. Och tittar in i mig själv. Och känner att jag är på rätt väg för egen del. Äntligen. Till slut eller hur man ska uttrycka det så här vid lunch under den regniga himlen. Hur har du det med din väg? Din gåva? Vågar du se vad du har för "talang" för kunskap som kommer lätt till dig och som finns där? Z menar att yogan kultiverar din gåva. Oavsett vilken den är. Men du behöver vara alert. Vaksam. Pay attention som han formulerar det. Till vad som händer i dig när du yogar. Vad som korresponderar med vad. När vissa rörelser med händerna kan få andningen att stillna och tystna hos 45 personer, ja då känns det påtagligt vad det är som händer vid vissa mjuka rörelser. Och jag tror att vi ofta har lätt för att se våra brister. Kanske överdimensionera dem... Vad vet jag. Jag vet bara att jag ofta varit väldigt hård mot mig själv, hårdare än mot någon annan. Det gagnar inte mig. Och inte heller någon annan. För om du utvecklar din gåva. Tar hand om den. Använder den. Då kommer den inte bara dig till godo. Den kommer även andra till godo. And that is spelled kindness. När han yttrar de sista orden innan vi ställer oss på trägolvet för att dö en smula, då tåras mina ögon. Var rädd om din gåva och utveckla det som just du ska. Vänta inte!

11 kommentarer:

  1. Och lika klokt och underbart skriver du Annika!! Som alltid... Jag är tacksam över att ha hittat min stig, även om den är krokig och gärna vilseleder mig ibland. Men det är då sådana som du hjälper mig upp på stigen igen...:) Underbart att vi finns för varandra!
    Ensam är stark men tillsammans är vi starkare:)

    Stor varm kram
    Milla

    SvaraRadera
  2. Måste absolut stilla mej inför dethär. Det är lite större än bara några hastiga tankar. Sat Nam.

    SvaraRadera
  3. Mycket fint! Vi har alla gåvor vi bär med oss!

    SvaraRadera
  4. annika!
    jag är rädd ibland att jag missar det.
    att jag inte är tillräckligt vaksam. än.
    pay attention.
    att lyssna till oss själva.
    jag vet inte om jag gör det. försöker.
    älskar att läsa här!

    SvaraRadera
  5. oj, det kändes som om dom där orden gick rätt in i mig och jag vet nog min gåva det tror jag att jag gör, men jag måste hitta sättet att förvalta den på bästa sätt och jag är så himla glad att du skrev sådär. Just idag. Tack fina fina vän.

    SvaraRadera
  6. Precis de orden jag behövde. Så klokt. Jag tror också att jag vet. Det har legat på lur så länge. Jag vågar inte lita på att det är sant vilket betyder att jag inte litar på mig själv. Det får vara slut med det nu. TACK för att du skrev dessa rader. KRAM

    SvaraRadera
  7. åh så fint! tänker på er, stor kram L

    SvaraRadera
  8. Så fint du skriver. Det är ord viktiga att ta till sig. ♥
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack tack tack snälla, det där behövde jag, så bra!! Jag ska noga lyssna inåt, bli än mer lyhörd och bejakande av hon där inne, min inre röst. Tusen tack åter för att du delar så mycket klokt och vackert med oss på din blogg! Stor, varm, kram!

    SvaraRadera
  10. underbart!!! jag vet den finns där gåvan, men jag är inte riktigt säker på vad..tror man väljer, eller inte, många tankar nu, vad man kan se, hur uppenbart det får vara. försöker att inte leva för mycket bara i mitt eget huvud..


    kramar om, lite bättre nu, för dig med ?

    ~Lycke

    SvaraRadera
  11. "a spelled kindness" - så vackert. Och visst är man bra på att vara hård mot sig själv, jag med. Ställer rent orimliga krav på mig själv som jag aldrig skulle ställa på någon annan. Varför gör man så? Och gåvan? Min gåva? Jag anar vad det är, har anat det länge och utvecklat den till en del men bromsar samtidigt upp, för den ställer vissa krav som jag inte vet om jag är redo att fullfölja. Ännu.
    Kram Carina

    SvaraRadera