måndag 28 maj 2012

Det fladdrar

Baksmälla. Eller något. Yogan som tar mig inåt, neråt, uppåt och sidledes. Idag vaknade jag knappt. Vet inte hur jag kan vara så TRÖTT. Är det våren bara? Eller att allt har varit så fantastiskt underbart att det måste komma en motrörelse? Vet inte. Men det känns som baksmälla. Ni vet allt som har snurrat fantastiskt och härligt. Mycket har hänt. Och sedan då? Tja, lite krypande känsla inuti. Trötthet som molar. Tankarna far som lessna fåglar, kors och tvärs. Kanske helt enkelt bara dags för semester snart. Även om det dröjer en månad… Allt är i konstant rörelse, det vet jag. ALLT. Och även jag förstås och det som händer i mitt liv. Björken utanför mitt fönster har fladdrande gröngröna blad. Men himlen är kall och lite mörk. Det gör inget. Passar mig. Och helgen har varit sådär genomfin. Med extra allt. Ni vet, när det känns som allt står still och man drar i sig solen med varje liten cell i kroppen. Och ändå. När klockan ringer vill jag bara ligga stilla. Hålla mina ögonlock sänkta i tio timmar. Tänka klart. Fundera färdigt på det som rullar runt i mig. Jag vill så mycket annat än det som är just nu. Jag tänker inte riktigt klart, det fladdrar. Olika lösningar. Olika tankar. Kanske baksmälla helt enkelt efter vår fantastiska kurs och när vardagen klättrar in. Tröttaste måndagen. Hur känner du?

4 kommentarer:

  1. Sätter mej bredvid dej i dethär! Imorse var det så trögt att jag knappt tog mej upp. Det är något segt och lite småjobbigt som dunsar omkring i mej, som en fluga mot fönstret, det tycks ta energi... Tänker och funderar precis som du, om det är vårtröttheten eller om det är dags för semester?! Tar några djupa andetag och försvinner i allt det gröna utanför fönstret - då orkar jag en stund igen (fast pigg verkar jag överhuvudtaget inte bli idag). Varm kram!

    SvaraRadera
  2. En till som är trött! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh jag vet. sådär är det, ibland, också för mig. Fast inte just nu, inte idag, nej idag känns det som om jag äger världen! Känner mig förväntansfullt pirrig som om det ska hända nåt jättekul! (undrar vad??!!)fast det ska det ju i o f s; jag ska snart åka till yogan:) Kram till Dig!

    SvaraRadera
  4. Hej kära i kvällen *** här är också väldigt trött. svärmor har varit på besök i helgen och fram till i eftermiddag och jag blev visst mer uttröttad än jag visste. ibland vet man ju inte medan det pågår..hur mycket som går åt i energi :) tror jag har järnbrist igen. vet du hur det är med din. och så tänker jag på det där som jag kan vara väldigt dålig på. att göra en sak i taget. tänka en tanke i taget. oj vad jag får öva på det. men det är bra att på minna sig. för sinnesron. tänker att du har för mycket som pågår i dig öppet samtidigt. kanske sätta några rum i viloläge? jag försöker jag, jag försöker...mmm sova..

    kramar Lycke
    (tyckte om dina ord hos mig :)

    SvaraRadera