onsdag 22 april 2015

Jasså

Jag är så stolt över mina yogaelever. De är så kloka. De hittar nya delar i gamla rörelser. De inser hur mycket som finns kvar att se för att de lyft blicken lite och insett hur många delar varje asana rymmer. Det är fint. Jag åker hemåt i kvällningen och himlen är nästintill glasklar med rosa och mörkblå toner. Jag känner mig lycklig helt enkelt. För dom. För mig.
   Vaknar sedan och är tom. Det känns som alla planeter står fel. Alla delar i mitt jobb pekar i en märklig riktning. Jag har ett stort munsår. Tröttheten river i mig. Pyttelite yoga. Jag känner mig ödslig i min bröstkorg. Mina byxor sitter för tajt plötsligt och jag känner inte igen mig i mig. Var kommer denna känsla ifrån? Jag sover tyngre än tyngst. Vaknar som om jag rest från andra sidan jorden och är jetlaggad. Varje morgon. Jag har helt slutat med allergimedicin och jag är inte allergisk. För första gången på väääldigt länge. Kanske blir jag det i samma stund jag skriver det här men så är det. Däremot tror jag att pollensäsongen gör mig blytung i min kropp. Jag skulle vilja dansa hoppsasteg i ballerinaskor men mina bootsklädda fötter trampar tungt i gruset. Jag vill känna euforin från igår kväll och kvar är bara sot och aska. På fredag reser vi på yogakurs igen och som jag har längtat. Och just nu känner jag mig bara blank. Som ett enda stort jasså. Kanske också är en bra utgångspunkt, vad vet jag? Försöker hitta små guldkorn i min vardag men just nu är det som ett drygt dagsverke. Är jag bara ett rö för vinden som flyger runt dit det blåser? Eller är jag något annat? Vad vet jag? Egentligen? 

7 kommentarer:

  1. Ja vad vet vi egentligen.. Det tänker jag ofta, att jag inte vet & på något sätt finns det en ro i det. Kram

    SvaraRadera
  2. Alla planeter står fel här hos mig med, ledsamhet, gnabb och ilska på en och samma gång som trötthet, så jag känner igen varje ord du skriver. Men jag blir så glad över att du har din yogakurs, skulle du ända till Serbien, eller var har jag fått det ifrån? Kramkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja jag ska till Serbien, helt rätt! Tack, skönt att höra att jag inte är ensam. Kram kram

      Radera
  3. Vet du, jag läste Spirit Voyages horoskop för denhär veckan igår! Jag är inte annars nån "horoskopmänniska", men av någon anledning lusläste jag och när jag läste ditt inlägg så kom jag att tänka på vad det stod:

    "Wednesday is one of those pesky days in which the Moon is void-of-course practically all day. Don’t be surprised if you find yourself in a fog all day with hardly any idea of where to go or how to proceed. Our beacon of intuition is off duty this Wednesday, and as a result it feels like we have lost our way. Communication with others is confused. It is better that you perform routine, mundane tasks instead of planning any big strategies or making any significant action plans.

    On Thursday, the Moon is back online and you will be able to trust yourself again. The Moon is in her home sign of Cancer, meaning that she is exhibiting the very qualities that she represents the most – home, family, the mother. This is a good time to take care of domestic issues and enjoy a home cooked meal. Communicate with your mother. Take a bath.

    On Friday morning, you will have your wits about you. At about 1pm EST (10am PST), however, all bets are off. From this time through the end of the day, the Moon will be void-of-course and as a result it will be difficult for you to make a move. Once again it feels as if our intuition is off. That’s because it is.

    On Saturday, the 2nd quarter moon suggests a period of disharmony between you and someone of the opposite sex. The Moon and the Sun are at odds, and each wants to call the shots. This is one of those days in which it may feel like there are too many cooks in the kitchen. Too many bosses and not enough people who are actually willing to do the work.

    Sunday is a day to have fun. With the Sun conjoining Jupiter in happy, fun-loving Leo, the time for merriment is on. Leo likes to be on stage in full costume. Be sure to look your best. If you are looking for a drama-free zone, however, it might be hard to find one. Realize that egos might be flaring since everyone wants to be heard. Each person wants to be the center of attention. Smile big and give people the love that they are looking for. Flattery will win big points today."

    ...det verkar vara en s.å.d.a.n vecka...
    ♥♥ kram ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen helt underbart ju! Tack! Och idag är det skillnad. Tänker också på att min kurs börjar på söndag :) :) Då är det dags för "Smile big and give people the love they are looking for!" Haha, det här gjorde min eftermiddag.
      Varm kram

      Radera
    2. Ha en ljuvlig yogaresa - på alla sätt!

      Radera