söndag 6 oktober 2013

Inne och ute

Inne är det mjukt och skönt. Jag tassar runt i min mans tofflor i tovad ull och med en lädersula under. Fantastiskt sköna. Och att det är storlek 45 , det gör saken också ganska skön. Jag hasar, halkar runt i dem och det ger mig lagom tempo. Dricker röda drinkar. Den här svagt rosa med hallon, granatäpplekärnor, proteinpulver med smak av choklad, avocado och lite vatten. Så gott. Sedan öser hösten på där utanför mitt fönster. Det är brittsommar och ljuvligt väder. Helst skulle jag vilja ge mig ut på en språngmarsch men eftersom jag numera har blivit lite lite klokare så gör jag inte det. Men dukar en picknick på verandan och vi njuter i värmen. Sedan fortsätter jag inomhus, vilar och läser. Väljer bilder till min bok och njuter av att vara ledig hela långa dagen. Imorgon är jag helt frisk!

6 kommentarer:

  1. Låter underbart!! Vila och krya på dig
    Varm kram. Lotta

    SvaraRadera
  2. mmmm fint....hasa, goda drycker, vackra löv. vilken fantastisk höst! jag vilar också ikapp idag, äntligen två flyg-fria dagar! så skönt, med vänner och värme mellan intensivt men roligt jobbande.

    kramar

    SvaraRadera
  3. Långsamhetens lov, krya på dig

    SvaraRadera
  4. Tack och tack. Inte helt frisk men inte sjuk :)

    SvaraRadera