måndag 15 augusti 2011

Independence Day

Tillbsks till livet efter en tuff match. En liten sammanfattning om min lååånga inre oljerening, som jag skrev kort om här och som Stilla tankar frågade om. Kort och gott - man dricker en pytteliten kopp, fingerborgs storlek ungefär med olja. Olja som de preparerat här på kliniken. Sedan hett vatten ungefär en liter ganska omgående. Sedan drack jag väl 4 liter till under natten... Jag gjorde det i förrgår kväll. Jag såg fram emot det, eftersom alla här utom jag hade gjort det. Och precis som vi är individer så är historierna individuella om vad som sker. De flesta sitter på toa några timmar, någon kanske upp till 7-8 timmar. Jag tillbringade hela natten vaken med magkramper och toa. En enorm ensamhetskänsla vällde upp i mig och ut. Som en stor grå ballong lämnade den mig där i nattens palmrassel. När klockan var 04 började tempelsången och jag kände mig inte lika ensam längre. Somnade till en halvtimme på morgonen och så var det dags igen. Sammanlagt 22 timmar innan det var klart. Dr V säger att det är ett riktigt gott tecken, för det är ju inte bara det som finns i magen som kommer ut, det är ju en hel mängd andra saker. Som kommer djupt inifrån. Och jag luktade inte gott... Har aldrig känt något liknande från mig själv. Hela min kropp utsöndrade toxiner och skräp. Men mitt i allt jobbigt så kändes det så bra. För jag är ju här för att lämna saker och lösa blockeringar som jag har. Dr V sa också att en del händer det inget med, de är inte redo att lämna ifrån sig saker. Tom och väldigt trött igår kväll. Åt lite lite potatis och det var det godaste jag ätit på väldigt länge :) Somnade som en baby och vaknade lycklig. Går inte att säga något annat. Alla säger att jag ser annorlunda ut idag och jag ser det själv. Jag tog mig igenom något och jag vann något. Och idag fick jag en ny behandling, massage med medical powder och det var en ren njutning. Huden som silke efteråt. Och jag känner att allt har vänt. Indien firar Independce Day idag och det känns passande och rätt för mig personligen också. På flera sätt :) Tack för att ni delar min resa med mig, det betyder mycket!

10 kommentarer:

  1. Vilken otroligt häftig resa du gör. Och tack för att du skrev mer om den inre reningen.
    Jag minns när jag var på yogaläger första gången. Det var första gången jag kom i kontakt med min kropp på ett djupare plan och jag minns att jag luktade riktigt, riktigt illa efter några dagar. Och att min yogalärare sa "it´s good for you"!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Happy Independence Day:) Carina

    SvaraRadera
  3. Grattis till att ha vunnit den tuffa matchen!! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag skrev en lång kommentar som försvann. Om mina egna reningsprocesser, att det alltid är övergående, att det bara kommer så mycket man kan hantera, alltså är du extremt stark och modig! Hur mycket lättare man känner sig efteråt och att jag känner igen den där ensamhetskänslan. Men det är när vi vågar möta ensamheten som vi uppräcker att vi aldrig är helt ensamma!! Kramar till dig

    SvaraRadera
  5. Egentligen är allting redan sagt, så jag säger bara 'tack'. Tack för att du låter oss få ta del av dina upplevelser. Jag är med dej i tanken! Kram

    SvaraRadera
  6. När du kommer hem ska du lukta gott.
    ;)
    D.

    SvaraRadera
  7. Vad härligt at det vänt! skulle aldrig våga det där nu..känner jag. för mycket som sitter fast för djupt in ännu. jag skriver av mig det istället och försöker äta någorlunda sunt. Dagsmagin är som ett nödvändigt ont för mig :) den har funnits med mig sen jag var så väldigt liten. får leta ibland, vissa dagar, som före mens och så, men oftast hittar jag hem ändå. Hoppas du får fortsätta att må som ett litet barn, låter så ljuvligt...

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  8. Läser fascinerat om vad du går igenom och är så imponerad över din företagsamhet och styrka. Du är verkligen en inspirerande människa! Önskar så att vi får mötas i verkliga livet någon gång i framtiden. Kram till dig!

    SvaraRadera
  9. Lite rörd av era vackra kommentarer och jag sparar dom i mitt hjärta. Och k visst ska vi träffas någon gång! Stor kram till er alla!

    SvaraRadera