torsdag 27 april 2017

Livet

Skrapar rutorna på bilen när jag kommer ut. Det går inte att orda mer om vädret. Men det slår mig när jag står där och skrapar och fryser lite om fingrarna, hur många det är som bara skrapar ett litet hål som de kan kika ut genom. Trots att de ska köra bilen. Overkligt egentligen. Och ändå gör de så. Och hur lite sikt de har. På samma sätt känner jag att det är med yogan idag. Att när jag skrapar rent, när jag gör hela sikten så god jag kan, då vinner jag också något. När man vidgar synfältet helt enkelt. Det kräver lite men som vanligt, det ger också. Men fingrarna fryser idag och jag vill egentligen vara inne i värmen. Men ändå.
   Kör sakta till stan och längtar till imorgon när vi reser till Göteborg för att hälsa på en dotter. En son och flickvän sköter om huset. Och allt är som det ska. En hel helg framför oss med att umgås, fika och äta gott, se Folkoperan och Cirkus Cirkörs föreställning Satyagraha om Gandhis år i Sydafrika. Det lät väl kulturellt och fint?!
Önskar dig en fin helg med allt du önskar! Med eller utan snö. Med eller utan kultur :)

6 kommentarer:

  1. Önskar dig också en fin helg!! Kram/M

    SvaraRadera
  2. Skrapa rent! gjorde det med min garderob i onsdags. Håller på med mina tankar. Absolut! Tänker att alla som kör omkring med ett litet titthål borde bli stoppade av polis. Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt, det är lite läskigt med de här människorna bakom ratten. Och vi fortsätter skrapa min vän. Kramar

      Radera
  3. Bästa liknelsen! Vi fortsätter skrapa ♥
    Ha en skön, fortsatt helg!
    KRAM

    SvaraRadera