söndag 14 augusti 2016

Dröm eller vision

Flyter upp och ner i min vakenhet. Somnar om och drömmer en lång sekvens av färger. Jag ser många färgglada grönsaker på ett stort bord och plötsligt börjar de liksom ljuda av en slags musik. Jag tänker för mig själv; jamen det är ju logiskt, allt är energisvängningar, vad det än är. Liksom. Och jag fångas av att färgerna och rytmen är koordinerad på olika vis. På ett sätt för gult och ett annat för rött. Vaknar med en slags aha-upplevelse som jag helt enkelt inte kan sätta ord på. Även om jag just försökte. Och jag kanske ska måla lite idag. Gult. Eller rött. Och det var så länge sedan jag drömde något som jag kom ihåg. Faktum är att jag drömmer mycket mindre än tidigare, det är som jag jobbat klart med en hel del och då behövs det inte redas ut på natten. Eller något sådant. Men det är sant, jag har varit en som alltid vaknat med långa berättelser varje morgon av vad jag drömt, numera är det mest stilla. Men då och då kommer en sådan här dröm. En som betyder något för mig själv. Den är som en liten present till mig själv. Shandor, min lärare, kallar inte den typen av drömmar för drömmar, han säger att det är visioner. Kanske har han rätt. Drömmer du?

Och "som av en händelse" ser jag att det är en ljudmeditation i den lilla grannstaden imorgon, sagt och gjort jag anmäler mig! Det finns ju ingen slump eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar