fredag 15 augusti 2014

redo

Jobbat en kortvecka och det var precis lagom. Sover bra. Äter gott och allt är i sin ordning. Men det är lite tyst här hemma, ingen tempelmusik, inget mortlande. Det är lite blekt, inga vackra exotiska blommor. Inga färgstarka kläder på de jag möter. Lite abstinens över dofter, leenden och värmen mellan människor. Värmen som böljat över landet när jag varit borta är inte kvar. Det är sensommar och snart börjar min allra bästa tid. Längtar efter boots och jeans. Kylig luft och klara färger. Allt som börjar och allt som liksom får en chans till.

    Har så smått rullat igång mina lektioner. Nu har det varit några som kommit på individuella pass och jag har senarelagt min nybörjargrupp som snart är full utan att jag ansträngt mig eller ens planerat en introduktion. Det gör mig glad. Nybörjarna kör igång sista dagen i september och om 1 1/2 vecka börjar mina tre fortsättningsgrupper. Jag längtar lite. Jag är redo. All trötthet och det stråk av missmod jag kände när terminen var slut är helt borta. Jag har tagit hand om mig och det visar sig alltid i slutänden att det var rätt beslut. Lite så här innan både jobb och yogan drar igång ordentligt har jag passat på att arbeta lite till med min bok. Den kommer ut som e-bok strax. Min redaktör trycker på knappen nu och så får vi se hur snabbt de publicerar. Det är lite mäktigt att se den på det viset också. Och ursäkta om ni tycker att jag tjatar om boken, men jag är bara så himla glad. Ikväll blir det konsert, Doug Seegers, som var med i tv-programmet Jills veranda kommer till vår lilla Stadsträdgård och vi har biljetter. Det blir en fin helg. Önskar dig samma känsla.

6 kommentarer:

  1. Vad härligt du har det, så harmoniskt och lyckligt! Önskar dig en fin helg, kram!

    SvaraRadera
  2. :-). Välkommen hem och välkommen tillbaks! Då vågar jag maila dig för individuell lektion snart då:-). Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Absolut, hör av dig när du vill yoga :) Kram

      Radera
  3. Landad i dej själv. Kramkram!

    SvaraRadera