fredag 5 april 2013

Förluster och läkningen

Äntligen har jag kommit mig för att skicka in min presentation till Svenska Institutet för Sorgbearbetning. Man kommer med på hemsidan när man har genomfört många egna bearbetningar, handlett flera grupper och en hel del individuella. Och att man är certifierad handledare förstås :) Och nu är jag där. Jag fortsätter och inser hur ofantligt många förluster det finns som aldrig bearbetas. Sorgbearbetningen är en fantastisk metod. Om man går in i den, genomför alla delar och knyter ihop relationen med allt vad det innebär av ett farväl, ursäkter och förlåtelser. Är du intresserad? Tveka inte att höra av dig till mig. Här finns jag:
http://www.sorg.se/kurser/andras-kurser/ och här http://www.stillastund.se/?page_id=8

4 kommentarer:

  1. Grattis grattis! Skulle jag våga skulle jag gå en kurs men jag är rädd för att inte kunna hantera det som kommer upp.
    Kram
    M

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Och man får redskap och verktyg och gör det inte själv. Var inte orolig, du får inte mer än du kan hantera tror jag. Tillvaron brukar var så vist inrättad utan att låta för hurtig. Kram!

    SvaraRadera
  3. du...din energi och kunskap och vilja.
    du är så häftig, och du förverkligar dröm efter dröm.
    det är lite samma som med yogamamman...
    är det yogan som tar fram det där hos en? Styrkan?
    eller har man den sedan innan, fast man bara inte vet hur man ska kanalisera och använda den?
    stor stor kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack och tack! Ja jag tror att yogan kultiverar vad det än är du är bra på. Och som du vill jobba mer med. Stor stor kram tillbaka!

      Radera