torsdag 14 maj 2009

Herre på täppan

Idag stannade alla bilister och släppte fram oss, vinkade leende till cyklisterna. Såna som jag. Vilken skön start på dagen! Visst kan vi göra mycket med lite? Några leenden och dagen känns lättare. Att inte ta det personligt om någon kastar sig fram i trafiken, utan bara känna att det tydligen var någon som hade väldigt bråttom. Hela förhållningssättet oss alla emellan. Så mycket yoga! To do good and be good. Mmm, det lättar så när andra gör det. När man själv gör det - känns befriande. Förr var jag ofta på helspänn när jag körde bil, blev lätt arg, tillät mig att tuta i alla möjliga och omöjliga situationer. Herre på täppan! Nu, försöker hålla i mig och tänka att vi alla ska komma fram helskinnade. Oavsett om någon annan gör fel ibland. Låt oss yoga oss fram var vi än är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar