lördag 9 maj 2009

Vill inte!

Pang så hinner allt ifatt inombords. Har tränat min serie och det som hör till en månad lite drygt. Sakta smyger sig tankar på om att göra lite andra positioner, lite annat. Kanske lägga till ett och annat som jag saknar trots att det tidigare varit väldigt jobbigt. Hmmmm. Vad står det för? Att härda ut som Zhander skulle säga, det tråkiga, som det på något vis blir när man ska hålla sig strikt till något. För mig i alla fall. Någon kanske är helnöjd med att bara köra samma samma samma. Jag vill inte! Jag vill ha variation! Så hur klok är han inte när han ger mig dels det jag verkligen behöver rent fysiskt och orkar med, dels vad som är utmanande för mitt sinne? Mitt rastlösa huvud, mina tankar som irrar och som vill annat. Att ta sig igenom och förbi, fortsätta och se vad som händer då. En riktig utmaning för mig! Också det ensamma, att stå ut - som det blir ibland, att klara det själv - vilken lycka, att kunna dela mina tankar med er här och nu - vilken gemenskap, att hitta svar i böcker - vilken rikedom och sist men inte minst, precis som någon skrev, min lärare - bara ett mail bort om jag själv tappar bort mig!

4 kommentarer:

  1. Han är klok som en bok. Du kommer att klara det, du kommer att gå stark som ett lejon ur det här. Du är en hjälte som kämpar varje morgon! Bra gjort syster! Läste på annas blogg att syster på sanskrit heter Bhaginii. Bra kämpat bhaginii!

    Jag har varit på Österlen i morse. Steg upp i gryningen och for genom ett nygrönt österlen, ner till Mudita. Min yoga där är bättre än någonsin. Känner mig stark som en oxe, vig som en katt! Det måste vara omgivningen som gör det, havet i horisonten och vårgrönskan i hjärtat! Det är så roligt igen!

    Ä N T L I G E N roligt igen. Jag är nykär i yogan.

    kram
    a

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blir riktigt glad för din skull. Du ser, mörkast innan gryningen :) Bra jobbat! Kram!

    SvaraRadera
  3. Annika - vad bra du kämpar på - det är beundransvärt! Jag känner verkligen igen mig i det där att försöka vara i nuet och "härda ut" - samtidigt som man vill ha variation. Det är inte alltid lätt att handskas med de växlande känslorna och tankarna. Har tränat yoga fyra dagar i rad nu - det känns verkligen i kroppen. Lite öm och sliten - men samtidigt skönt! Ha en bra dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Mm det smärtsamt sköna i kroppen! Ses på fredag Helena, va härligt - då kan vi prata yoga yoga yoga :) och lite annat...

    SvaraRadera