måndag 18 maj 2009

Lev nu!

Under hela helgen har mina tankar vandrat till en liten krigare och hans familj. Just nu är det motvind och hårt. Vad kan jag göra? Lätt att känna sig liten och att just det jag gör inte betyder något. Men det är fel! Alla kan göra skillnad. Jag tror att vi gör det genom att ta tillvara stunden. Kan ha svårt att vara i nuet, oftast befinner jag mig i igår eller imorgon. När vi blir påminda av de som har det svårt, alla vi som är friska och som har varandra - då ska vi tacksamt ta emot uppmaningen att vara rädda om det vi har, om varandra. Inte vara rädda för att leva! Ibland känns det futtigt att stå bredvid och se andra kämpa. Vill så gärna göra något men vad?? Man får träna sig själv och spana bortom den egna horisonten. Se andra. Lyssna och försöka förstå. Vi är här just nu. Tillsammans. Kan det bli mer yoga än så?
http://www.linatroeng.blogspot.com/

3 kommentarer:

  1. Det var fint skrivet Annika! Igår: Jättetrevlig fika med dig i fredags! En känslosam men fin helg. I morgon: Hoppas och tror att allt ska bli bra! Petter ska bli frisk! Nu: Ett andetag i taget. Det är NU som gäller! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Helena, du har så rätt. Ett andetag i taget! Kram!

    SvaraRadera
  3. Du gör mer än du tror var så säker.kram Lina

    SvaraRadera