torsdag 31 januari 2019

Hälften är också bra

Inget illamående idag hurra! Men ont i magen och en otrolig trötthet som liksom övermannar mig. Vet ju att vårt immunförsvar sitter i tarmen och den kallas också för the second brain, mycket viktiga saker försiggår där och slår man ut de goda bakterierna så är det självklart att en blir påverkad. Läser också hos Sanna Ehdin som skriver att det kan ta flera månader (!) för magen att bli hel igen efter antibiotikakurer. Så länge kommer det inte att ta, jag är säker,  men jag känner också att jag fortfarande faktiskt är påverkad. Får i alla fall i mig bra fett och protein igen och så fortsätter jag dricka surt, som jag har en otrolig längtan efter - citroner och apelsiner - så gott!
   Ute är det -10 grader och fortfarande stilla och magiskt vackert. Livet tuffar på och jag gör saker till hälften. Skottar halva infarten sen måste jag lägga mig. Dammsuger halva huset, sedan måste jag lägga mig. Nå. Någon annan får helt enkelt göra resten.

Hälften är mer än ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar