tisdag 13 augusti 2013

Forskning

Nästa vecka skickar jag och en forskare in en ansökan om att få göra en interventionsstudie om yogans effekt på en grupp studenter vid universitetet där jag jobbar! Det känns så overkligt på något sätt. Och det är inte alls självklart att vi får några pengar. Men ändå. Att hon vill göra en studie på det jag undervisar. Hathayoga. Själva rötterna till all fysisk yoga. Och ja, jag vet. De flesta studier idag i Sverige handlar om medicinsk yoga. Det är vackert så. Men också spännande att någon mer yogastil får finnas med. Kanske. Kanske. Kanske. Men ändå. Jag vill dela det med er. Jag vill berätta. Även om vi inte får ett positivt svar. För det händer saker. Även i min värld där jag är på dagarna. Och ja. Forskaren går på yoga hos mig. Och ja. Jag är barnsligt glad bara över att hon kom på tanken. På mig. På det jag undervisar. Och att hon vet att det gör skillnad. Hon vill också mäta det rent fysiologiskt. Och de subjektiva upplevelserna. Lite häftigt är det allt! Håll tummarna med mig att vi får pengarna!

11 kommentarer:

  1. Åh vad spännande! Hoppas hoppas!

    SvaraRadera
  2. Lycka till, håller tummarna & jag tror absolut att alla sorters yoga ger effekt!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för forskning behövs! Om inte annat så för att "avflumma" för den skeptiska och rädda, och för att befästa att dethär är bra saker. Att inte bara låsa forskningen till medicinsk yoga är bara positivt, det öppnar än fler dörrar såhär. Så jag jublar och hoppas cash ramlar in!

    SvaraRadera
  4. Jag håller också tummar och tår! Och tror på all yoga!!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Då ska jag verkligen hålla mina tummar för att ni får pengar!
    M

    SvaraRadera
  6. Glad för din skull. Håller både tummar och tår! :)
    Varma kramar

    SvaraRadera
  7. Tack för alla tummar och önskningar! Kram på er!

    SvaraRadera
  8. Härligt! önskar lycka till jag med..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  9. Vad kul Annika! Det är stora grejer på gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Nu får vi bara hoppas de godkänner det hela!

      Radera