måndag 1 juli 2013

Tona in sig i ledigheten

Tänkte att jag skulle slippa huvudvärken med den här lilla detoxen jag gör. Tredje dagen kom och gick och allt kändes finemang. Men femte dagen... Vaknade med ett huvud som kändes några nummer för litet och som dunkade svårt. Hela helgen har den funnits i bakgrunden som ett hårt sus i skallen. Och ont i magen. Jag har sett ut som ett mumintroll, som om jag var gravid i slutskedet. Jag vet att det är Chlorellan. För det är det nya för mig. Haft ont och lite märkliga känningar. Men jag har sovit. Och jag har inte varit hungrig. Ätit så gott. Hela helgen. Bakade en sommartårta för att fira min svärmor och jag gjorde den tårtan jag brukar fast jag jag bytte ut vetemjölet mot mandelmjöl och sockret mot sukrin. Och den blev god. Förstås :) Och idag vaknar jag utan huvudvärk! Och magen har lagt sig ner igen. Jag fortsätter med Chlorellan, det känns så spännande. Har en vecka kvar att jobba innan semestern och det är segt att ta sig till jobbet när man känner vittringen av ledighet. Men jag mår faktiskt mycket bättre. Efter en liten vecka. Jag fortsätter med det som jag startat, det känns så bra att tona in mig i ledigheten, inte krascha för att jag är slut och börja med att försöka vila upp mig. Det här känns som en skön mjukstart och något som framför allt min kropp har gillat. Hur gör du?

4 kommentarer:

  1. Det låter som ett bra sätt att närma sig sin semester!
    Kram
    M

    SvaraRadera
  2. Det kan vara saltbrist. Jag får alltid huvudvärk av saltbrist och det avhjälps med ett par kryddmått salt i lite vatten som man sväljer ner.

    SvaraRadera