fredag 14 december 2012

Tillåt dig

Tillåt dig att inte stressa. Att låta det vara som det är. En arbetskamrat har fått ett stroke. Hon är 51 år. Vi blev lite vemodiga på eftermidddagen och kände väl alla att det är en sådan påminnelse. Om att ta vara på det som är i stunden. Resten vet vi inget om. Jag vet inte hur allvarligt det är men jag tänker på henne. Och hennes familj. Och omfamnar min egen och åker hem ännu lite försiktigare och vilsammare inombords. Hemma väntar inburen ved och brieost och några små rödvinsflaskor som jag fick i min julklapp på julfesten härom kvällen. Det räcker långt. Krama en vän. Andas djupt. Tillåt dig själv att känna men känn samtidigt att du inte är dina känslor. Du är kärnan av frid. Av det gudomliga vi alla delar. Tillåt dig en helg utan måsten och stress.

4 kommentarer:

  1. Tack! Jag behövde läsa detta efter dessa överjävliga veckor med nära möten med väggen.
    Önskar dig en trevlig helg och även God Jul! I övermorgon lämnar vi landet för sol och bad. ;)
    Varma kramar

    SvaraRadera
  2. Tack själv och ha en skön resa och en riktigt God Jul till dig också. Kramar!

    SvaraRadera
  3. så rätt.
    tackar dig för dina ord, du ger så mycket.
    kramar

    SvaraRadera