söndag 26 juni 2011

Om stort. Om smått.

Som sagt. Det ändrar sig. Igår vaknade jag med en känsla av att allt verkligen ordnar sig. Kände min pappas röst i mig, det är inte synd om mig, med lite dj-ar anamma så klarar jag det jag behöver. Helt enkelt. Gör ett långt pass. Stretigt och motsträvigt. Men ändock. Sedan vänder det! Och det flyter. Insikterna fullkomligt rasar in i mig :) Och då hör jag Zhanders röst inom mig, stay down! Breath in, breath out. Och jag kommer mycket längre i hanumanasana, så otippat.

En asana jag sällan funderar över... Sådär är det. JU. Jag vet. Men när den där känslan av att allt är möjligt sköljer över mig med alla regnskurar som fullkomligt dränkt gräsmattan, så vet jag. Vet. Att. Allt. Går. Kanske när man erkänner sin litenhet inför sig själv. Det kanske är då det vänder. Jag vet inte. Vet bara att det vänder. Ibland går det snabbare. Men allt finns hela tiden. Försöker skala av mina förväntningar på en mängd olika saker. Och när köksfläkten inte vill dra ut luften utan liksom skjuta in den i huset, tja, då känner jag att det är så. Små förtretligheter håller mig medveten. Också. Om stort. Om smått. Helt enkelt. Man får ta emot allt. Bara veta att allt faktiskt går när man erkänner, härdar ut, går vidare. Då kommer allt!

På bilden är Emma Balnaves i hanumanasana, tagen av Dan Lindberg

5 kommentarer:

  1. Du skrev hos mej att du inte alltid har något att säga... så känner jag ofta hos dej också. Det finns liksom inget att tillägga. Bara ett lugnt och stilla Amen-Så-Är-Det. Ja, något mer hade jag inte att säga. Idag.
    Famnen full av varma kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med Nina!!!

    Känner även så hos dig också Nina. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Vill bara skicka ♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Kan bara skriva under.
    Skickar en stor Kram till dig Annika!

    SvaraRadera
  4. Vilken inspirerande text. Precis vad jag behövde läsa nu. Tack för den!

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Allting kommer att ordna sig, det känner jag med. Det är som att vi är en liten del av allt det stora.

    Vad fint att du skalar bort förväntningarna och är öppen för möjligheterna, ser livet som det är och att du kan njuta av det.

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera